در حال بارگذاری ...
قصه های بی دلیل با کارگردانی هادی کمالی‌مقدم

اجرای نمایشی براساس قصه واقعی بازیگران

هادی کمالی‌مقدم از اجرای نمایش «لحظه‌های بی‌دلیل» خبر داد.

کمالی‌مقدم در گفت‌وگو با ایران تئاتر، توضیح داد: سال گذشته در مکتب تهران ورک شاپی داشتم که قرار بود به یک اجرا ختم شود و در نهایت «لحظه‌های بی‌دلیل» تولید شد و چهار شب به صحنه رفت. تصمیم گرفتم این اثر را با روند قبلی اما متفاوت اجرا کنم.

 

بازیگر «رستم و سهراب» تکنیک اجرای نمایش را تلاقی بین تئاتر مستند و پرفورمنس آرت دانست و ادامه داد: نمایش براساس قصه‌های واقعی بازیگران اجرا می‌شود. نوعی تئاتر مستند که آدم‌ها راوی قصه‌های خودشان هستند. قصه‌ها یکدیگر را کامل می‌کنند و هر کدام فضای خود را دارد.

 

کمالی‌مقدم درباره بخش مستندگونه نمایش، اظهار داشت: مستند کار کردن برایم دغدغه است و به تئاتر نیز کشیده شده. تئاتر بداهه و پرفورمنس آرت از ویژگی‌های مستند محسوب می‌شود. این بده بستان بین مخاطب و اجراگر تازگی دارد و از قبل فیکس نشده و به صورت بداهه رخ می‌دهد. در نمایش‌هایی که اجرا می‌کنم هر اجرا با اجرا دیگر متفاوت است. میزانس و دیالوگ ثابت نیست. بازیگران آموزش دیده‌اند لحظه‌های بداهه بازی و خلق کنند.

 

کمالی‌مقدم برای اجرای نمایش مذاکراتی با سالن موج نو داشته است.

 

عطیه ترابی، اویس محمدحسنی، مهسا شیخی، نیما عزتی و مهتاب امین از جمله بازیگران نمایشند.

 

مینا بزرگمهر در طراحی و دراماتورژی «لحظه‌های بی‌دلیل» همکاری دارد.

 

همچنین کمالی مقدم فیلم «جنبل» که اثری فانتزی و جادویی است را با همکاری مینا بزرگمهر ساخته است. این کار در مراحل پایانی صداگذاری و تصحیح رنگ و نور است.

 

فیلم ریشه در باورها و اساطیر مردم جنوب ایران دارد و در جزیره هرمز فیلمبرداری شده است.

 

بهزاد نعلبندی جلوه‌های بصری و احسان صدیق آهنگساز این فیلم هستند.




نظرات کاربران