در حال بارگذاری ...
محمد جونیان به ایران تئاتر خبرداد :

تغییر زمان برگزاری جشنواره نمایش های سیاه بازی

دبیر جشنواره ملی نمایش های سیاه بازی از تغییر زمان برگزاری جشنواره خبر داد.

محمد جونیان به ایران تئاتر گفت: قرار بود که سومین دوره جشنواره ملی نمایش های سیاه بازی را شهریور ماه برگزار کنیم اما از طرف هنرمندان استان ها تماس هایی داشتیم که طی آن اعلام کردند شهریور ماه درگیر جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای هستند و به همین دلیل جشنواره به 23 تا 27 آذرماه همزمان با هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول (ص) موکول شد.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره در رامسر برگزار می شود و با استقبال خوبی از مسئولان استان از جمله استاندار و فرماندار مواجه شده است، افزود: یک ماه پیش فراخوان جشنواره را منتشر کردیم و با توجه به تغییر زمانی هنرمندان تا 15 آبان برای ارسال آثارشان فرصت دارند و 25 آبان هم آثار برگزیده برای شرکت در جشنواره را اعلام می کنیم.

 

جونیان ادامه داد: اولین دوره جشنواره را سال 87 با حضور زنده یاد سعدی افشار برگزار کردیم و دوره دوم با وقفه ای چند ساله سال گذشته برگزار شد. سال گذشته صد هنرمند از سراسر کشور از استان های خراسان، همدان، تهران، گلستان، مازندران، زنجان در ساری به مدت پنج روز دور هم جمع شدند و در جشنواره شرکت کردند و اثرات مثبت این اتفاق هنری را به تدریج شاهد هستیم.

 

دبیر جشنواره ملی نمایش های سیاه بازی تصریح کرد: هنرمندانی هستند که شاید بیش از بیست سال از فعالیتشان در این عرصه بگذرد، در این جشنواره با هم آشنا می شوند و آثارشان را به استان های یکدیگر می برند و آنجا کارشان را اجرا می کنند یا اینکه گروه هایی که در این حوزه فعالیت نمی کنند با ما تماس می گیرند و می گویند که به ما متن خوب معرفی کنید تا بتوانیم در جشنواره حضور داشته باشیم.

 

وی هدف از برگزاری را استخراج گونه سیاه بازی و داشتن یک جشنواره مجزا از نمیاش های آئینی سنتی خواند و ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره در استان مازندران سیاه بازی را از سالن های نمایش خارج و به شکل خیابانی اجرا خواهیم کرد.

 

جونیان توجه به پژوهش را از بخش های مهم جشنواره دانست و تصریح کرد: در بخش پژوهشی آقایان داود فتحعلی بیگی و جواد انصافی در طول جشنواره کارگاه اموزشی برگزار می کنند.

 

وی در پایان درباره داورهای جشنواره گفت: آقای فتحعلی بیگی علاوه بر تدریس در کارگاه آموزشی، از داوران جشنواره نیز خواهد بود و از جانب مرکز هنرهای نمایشی قول مساعد گرفتیم که استاد علی نصیریان نیز به عنوان داور در جشنواره حضور داشته باشد. 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نظرات کاربران