در حال بارگذاری ...
اکران نخستین فیلم تئاتر «91913 » با سیستم صدای ساراند در پردیس چهارسو

سیستم ساراند در سینمای ایران معرفی می شود

برای اولین بار فیلم تئاتر «۹۱۹۱۳» با سیستم صدای ساراند در ایران در پردیس سینمایی چهارسو رونمایی و اکران می شود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، آیدین الفت به عنوان یکی از طراحان صدا در حوزه نمایش این بار دست به ترکیب جالبی زده است و همزمان با اکران این فیلم تئاتر سیستم ساراند در سینما ایران معرفی می کند.


صدا تکنولوژى و عنصر جدانشدنى از سینما است که ما را از پرده مسطح نقره اى به جهانى سه بعدى مى کشاند. صدا ناجى صنعت سینما در دهه هاى اخیر است. حال که ژانر فیلم-تئاتر در کشورمان در حال معرفى و گسترش است باید در پیشرفت آن از صدا، این عنصر سیالِ ژرفِ بى انتها، استفاده نمود و آن را بیش از پیش به کار گرفت. 

 

٩١٩١٣ اولین فیلم-تئاتر کشور است که با بکارگیرى از سیستم صداگذارى فراگیر 5.1 (ساراند) سعى در تحقق این مهم را دارد. درست است که فیلم-تئاتر هیچگاه نظیر به نظیر انرژى صحنه و اتمسفر حضور مخاطب در سالن تئاتر را باز سازى نخواهد کرد، اما استفاده از تکنیک هاى تصویربردارى، تدوین صدابردارى و صداگذارى بى شک ما را در درک بهتر آن فضا و تاثیرگذارى بیشتر آن یارى خواهد داد.

 

سینا کرمی تنها بازیگری است که در این فیلم تئاتر به ایفای نقش می پردازد و در کنار او کامبیز دیرباز،مسعود رایگان،هوتن شکیبا، رویا تیموریان،پیام دهکردی،سیامک صفری،احمد مهرانفر و باران کوثری به عنوان صدا پیشه در این فیلم تئاتر حضور دارند.

 

این نمایش دو سال پیش توسط آیدین آلفت در تالار حافظ به روی صحنه رفته است و مورد استقبال تماشاچیان تئاتر قرار گرفته است.

 

اکران فیلم تئاتر «91913» دوشنبه چهارم مرداد ماه در پردیس چهارسو برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

نظرات کاربران