در حال بارگذاری ...
شنبه 9 مرداد در کنش معاصر

نعیمی آخرین نمایشنامه‌اش را می‌خواند

سفر به اتاق تحریر این هفته با نمایشنامه خوانی آخرین اثر حمیدرضا نعیمی ، به نام اینک آن انسان و خوانش نویسنده به کار خود ادامه خواهد داد.

 

 نمایشنامه «اینک آن انسان» نوشته حمیدرضا نعیمی در سلسله برنامه‌های «سفر به اتاق تحریر» سالن کنش معاصر تهران (شنبه‌های کنش معاصر)  ساعت 19 روز 9 مرداد توسط نعیمی خوانش می شود. 

 

طرح سفر به اتاق تحریر چندی پیش با نمایشنامه خوانی (وقت خواب ماهی ها ) اثر

محمد امیر یار احمدی
در موسسه هنر کنش معاصر فعالیت خود را آغاز کرد. در این طرح که از تاریخ 26 تیر ماه سال جاری آغاز شده است، از نویسندگان سرشناس در عرصه نمایشنامه نویسی و داستان نویسی، دعوت شده است تا آخرین اثر روی میز کار خود را در موسسه به خوانش بگذارند.

 

این طرح هر هفته روزهای شنبه ساعت 7 عصر در سالن تئاتر موسسه هنر کنش معاصر برگزار می شود. تا به حال برنامه اجرایی سفر به اتاق تحریر تا نیمه ی مهرماه سال جاری برنامه ریزی شده است.

موسسه  هنر کنش معاصر به دنبال ادامه یافتن این طرح است.

سفر به اتاق تحریر با هدف جمع شدن نویسندگان گرد هم، و افزایش ارتباطشان با یکدیگر برنامه ریزی شده و  از نظر نویسندگانی که به این طرح دعوت شده اند، عدم وجود چنین برنامه ی مستمری حلقه ای مفقوده است که برقراری و شکل گیری آن می تواند موجب پیشرفت ادبیات داستانی و نمایشی کشور و نیز محکم تر شدن ارتباط  این دو بخش ادبیات با یکدیگر گردد.

 

در سفر به اتاق تحریر تا کنون از نویسندگانی چون محمد چرم شیر، محمد امیر یار احمدی، حمیدرضا نعیمی، کورش اسدی، امیرحسن چهلتن، آذردخت بهرامی ،محمد رحمانیان، حسین سناپور، علیرضا نادری ، مهدی یزدانی خرم، نادر برهانی مرند، کورش نریمانی، نغمه ثمینی،حسین کیانی و ... دعوت به عمل آمده است.

 

برنامه ی بعدی این طرح داستان خوانی دو اثر از دو نویسنده است. بیغوله ی باد اثر کورش اسدی و  نقطهاثر بانو آذردخت بهرامی.

 




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»

نمایشنامه‌خوانی‌های «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن 1402 روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران