در حال بارگذاری ...
همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی مبارک

عروسک های غول پیکر به تهران می آیند

فرناز بهزادی با اجرای دو نمایش که در آن از عروسک های غول پیکر استفاده شده در بخش فضای باز شانزدهمین جشنواهر تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور دارد.

فرناز بهزادی مدیر پروژه عروسک های غول پیکر در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی  تهران مبارک، قصد داریم دو نمایش با حضور عروسک های غول پیکر در فضای باز اجرا کنیم. از این رو عروسک های غول پیکر بزودی به تهران سفر می کنند تا برای اجرا آماده شوند.

 

او افزود: در این جشنواره ما دو نمایش «دیو سفید و رستم» و «سیمرغ، زال و رودابه» را اجرا خواهیم کرد و سهیلا باجلان سرپرست آتلیه عروسک های غول پیکر به همراه تیم عروسک گردان ها به تهران سفر خواهند کرد و مجید بور بور سرپرست عروسک گردانی و تمرینات این اجرا خواهند بود.

 

بهزادی گفت:همچنین حمیدرضا اردلان طراح عروسک های غول پیکر نیز با توجه به سبک و شیوه ای که در اجرای نمایش عروسکی دارد یک نمایش ویژه با عروسک های غول پیکر در ایام جشنواره خواهد داشت.

 

اودرخصوص مکان اجرای عروسک های غول پیکر گفت: با توجه به این که عروسک های غول پیکر هر یک در سه صندوق 100 در 150 نگهداری می شوند و حمل و نقل آن دشوار است باید برگزار کنندگان در مجموعه تئاتر شهر فضایی را برای نگهداری این عروسک ها در اختیار ما بگذارند و احتمال می دهم که تنها در محوطه تئاتر شهر اجرا داشته باشند.

 

به گفته این کارگردان و عروسک ساز، هر یک از این نمایش ها پنج دقیقه طول خواهد کشید و در ایام جشنواره هر روز در چند نوبت عروسک های غول پیکر اجرا خواهند داشت.

 

پروژه ساخت عروسک های غول پیکر چندین سال است که در آبادان راه اندازی شده است و فاز سوم این پروژه در ماه های آتی با حضور عروسک سازان فرانسوی برگزار خواهد شد.

 

شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی مبارک از  یکم تا هفتم شهریور در تهران برگزار خواهد شد.

 




نظرات کاربران