در حال بارگذاری ...
هنرمندان از «جهان انزوا» می گویند

واکنشی انسانی و دردمندانه به رویدادهای کنونی جهان

نمایش جهان انزوا به کارگردانی رضا کوچک زاده مورد استقبال عموم مخاطبان،کارشناسان و اصحاب رسانه قرار گرفت.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر ، تاکنون  اساتید و هنرمندان زیادی از این نمایش تعریف و تمجید کرده اند.درتازه ترین اظهارنظرها درباره این نمایش کوروش نریمانی و محمد ساربان درباره این نمایش سخن گفتند.

 

کوروش نریمانی نویسنده و کارگردان نامی تئاتر، پس از دیدن نمایش جهان انزوا گفت؛

 

«جهان انزوا، واکنشی انسانی و دردمندانه به رویدادهایی‌ست که جهان کنونی درگیر آن است. و این بسیار ارزشمند است. متاسفانه حضور چنین آثاری در تئاتر ما اندک است».

کارگردان دن‌کامیلو افزود؛ «به نظرم کارگردان توانسته بود به خوبی رخوت و تلخی حقیقت ماجرا را به تماشاگر منتقل کند و این، کار بسیار سختی‌ست. معمولا هر گروه و هر کارگردانی ترجیح می‌دهد تماشاگرش سر حال باشد و به وجد بیاید و اتفاقات مختلفی را ببیند. ولی بن‌مایه و مضمون جهان انزوا می‌طلبید که شاهد آن فضای رخوت‌ناک باشیم. و این به نظرم به خوبی در شکل کارگردانی و بازی‌ها نمود داشت».

کارگردان نمایش شب‌های آوینیون در پایان گفت؛ «بازی‌های این نمایش، نیازمند تمرکز بالایی‌ست و بسیار بدن خوب و آماده‌ای می‌طلبد که بازی‌گران به خوبی از پس چنین کار سختی برآمده‌اند».

 

محمد ساربان بازی‌گر باتجربه‌ی تئاتر ایران به تماشای نمایش «جهان انزوا» نشست. او پس از پایان اجرای این نمایش گفت؛

 

«این نخستین کاری بود که از این نویسنده‌ی آمریکایی می‌دیدم ولی به نظر می‌رسد او هم تحت تاثیر عواقب و عوارض جنگ بوده؛ به‌ویژه جنگ آمریکا و عراق. نمایش شکلی شاعرانه داشت و در عین شاعرانه بودن، بسیار دردناک و تراژیک بود که به ناملایمات جنگ اشاره می‌کرد».

ساربان افزود؛ «بازی‌های بسیار پرانرژی و خوبی را در این نمایش شاهد بودم؛ در عین این که میزان‌سن‌ها بسیار نرم و ملایم بود و با ضرب‌آهنگ کندی پیش می‌رفت. شاید دلیل مهم انتخاب چنین ضرب‌آهنگی، محتوای اثر باشد که به درستی در کار نشسته است».

این بازیگر گفت؛ «چنین شیوه‌های بازی را شاید در نمایش‌هایی همانند در انتظار گودو، کلفت‌ها و... می‌دیدیم ولی در این‌جا با موضوعی انسانی‌تر رویاروییم و انفجاری که درون روح و ذات و زندگی انسان‌ها به دلیل جنگ روی می‌دهد. بازی‌گران به خوبی از عهده‌ی چنین کاری برآمدند و خوش‌حالم که چنین نمایش خوب و نویی را دیدم. امیدوارم در این زمان باقی‌مانده، تماشاگران بیش‌تری نمایش جهان انزوا را ببینند».

 

 گفتنی است تا کنون دکتر فرهاد ناظرزاده، دکتر بهزاد قادری، استاد قباد شیوا، دکتر سعید اسدی و دکتر محمدعلی خبری، رضا سرور، کوروش نریمانی، محمد ساربان، میثم کیانی، قاسم غریفی، منوچهر اکبرلو، رسول نظرزاده، علی‌اصغر راسخ راد، دکتر رضا خاکی، دکتر کوپال، علی‌اصغر دشتی، هوشنگ قوان‌لو، شیرین یزدان‌بخش، امیرکاوه آهنین‌جان، کوروش سلیمانی، نریمان افشاری، کریم اکبری مبارکه، علی عابدی، احسان فلاحت‌پیشه، محسن حسن‌زاده و... ازاین نمایش دیدن کردند.

 

«جهان انزوا» تا جمعه 22 مرداد، هر شب (جز شنبه‌) ساعت 21 در تماشاخانه‌ی انتظامی خانه‌ی هنرمندان به صحنه می‌رود. این نمایش نوشته‌ی نائومی والاس است که با طراحی و کارگردانی رضا کوچک‌زاده و بازی امیر محمدی و محسن خدری باحمایت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس در 60 دقیقه اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگوی نوروزی با بازیگری که چهار سال است از صحنه دور افتاده

محمد ساربان: تئاتر است که هنرپیشه خوب برای سینما می‌سازد
گفت‌وگوی نوروزی با بازیگری که چهار سال است از صحنه دور افتاده

محمد ساربان: تئاتر است که هنرپیشه خوب برای سینما می‌سازد

محمد ساربان، بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه پایه اصلی بازیگری در تئاتر ریخته می‌شود، می‌گوید هنرپیشه‌های موفق سینما، از صحنه به دنیای تصویر رفته‌اند و چهره شده‌اند.

|

نظرات کاربران