در حال بارگذاری ...
سرگذشتی که کشش داستانی دارد

نگاهی به زندگی برنده نوبل ادبیات نروژی در نمایش «نویسنده»

نمایش «نویسنده» دوشنبه و سه‌شنبه ۱ و ۲ شهریور در تالار اصلی تئاترشهر میزبان مخاطبان بزرگسال است.

به گزارش ایران تئاتر، اولریک کواد بازیگر و نویسنده نمایش، توضیح داد: با توجه به فستیوال دو سال قبل نمایش عروسکی تهران-مبارک، احساس کردم نمایش «نویسنده» می‌تواند اثر خوبی برای اجرا در این رویداد باشد.

وی ارتباط فرهنگ‌های مختلف را مهم دانست و افزود: این جشنواره بهانه‌ای برای هنرمندان عروسکی سراسر دنیا است که همدیگر را ملاقات کنند و با یکدیگر همکاری داشته باشند.

کواد اظهار امیدواری کرد با حضور در این دوره اجرای خوبی داشته باشند و گفت: نخستین حضورم در کشور ایران با اجرای نمایش «نویسنده» همراه شده و خیلی برایم ارزشمند است.

وی با این توضیح که نمایش با عروسک‌های غول پیکر اجرا می‌شود، تصریح کرد: با عروسک‌ها کار می‌کنم و در این نمایش نیز حضور دارم. این اجرا سه عروسک ماپت و تن‌پوش دارد.

این نویسنده ادامه داد: نمایشنامه را با توجه به تاریخچه زندگی کنوت هامسون نویسنده اهل نروژ که در سال 1920 میلادی جایزه نوبل ادبیات گرفت نوشتم. سرگذشت او برای اجرا جذابیت و کشش داستانی دارد. از زندگی هامسون سه عروسک در مقاطع سنی و شرایط مختلف استخراج کردم. او یک مدافع سرشناس آلمانی و فرهنگ آلمانی بود.

به گفته وی، این نمایش نخستین بار برای افتتاح موزه کنوت هامسون به مناسبت صد و پنجاهمین سال تولد او تولید شده است و در چندین کشور اجرا داشته است.

نمایش «نویسنده» نوشته اولریک کواد به کارگردانی جو استروگرومن ویژه مخاطب بزرگسال، به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی دوشنبه و سه‌شنبه 1 و 2 شهریور در دو سانس 19 و 21  در تالار اصلی تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان است.  

این نمایش از کشور هلند در جشنواره شرکت دارد.




نظرات کاربران