در حال بارگذاری ...
نمایشی که هر شب به یاد عباس کیارستمی به صحنه می‌رود

احمد مسجدجامعی به تماشای «سقراط» نشست

نمایش «سقراط» در نخستین اجرا، یکشنبه ۳۱ مرداد میزبان احمد مسجدجامعی بود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، مسجدجامعی پس از پایان اجرا با حضور در پشت صحنه با عوامل نمایش دیدار کرده و اظهار داشت: نمایش بسیار جالب و متفاوتی دیدم. در تئاتر از فلسفه حرف زدن بیشتر از سایر هنرها دیده می‌شود. خود کلام و دیالوگ های این نمایش شرایط امروز را در قالب نگاه تاریخی تفسیر می کند. به این گروه تبریک می گویم.

وی که سال‌ها سکان‌دار فرهنگ کشور بوده، وضعیت تئاتر امروز را به واسطه توجه به حوزه‌های متکثر دانش مورد توجه دانست و افزود: تئاتر امروز نسبتی با هویت‌های متکثر و افزایش سطح دانش به صورت عام دارد و خوشحالم که به این تئاتر بیشتر توجه شده است.

مسجدجامعی درباره جایزه اخلاق و تفکر که به این نمایش داده شده، توضیح داد: هیات داوران این نمایش را برای جایزه اخلاق و تفکر برگزید. امروز که نمایش را دیدم متوجه انتخاب صحیح آن‌ها شدم و این انتخاب را تایید می‌کنم.

نمایش «سقراط» که پیش از این 108 اجرا داشته است در اجرای جدید هر شب به یاد عباس کیارستمی روی صحنه می‌رود.

فرهاد آییش، لادن مستوفی، یعقوب صباحی، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، کتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، بهار نوحیان، بهمن عباسپور ، رضا جهانی، بهنام شرفی، سروش کریمی‌نژاد، مجتبی پیرزاده، مهرداد خانی، شیما جعفرزاده، شقایق پورعلی و مجید قادری از بازیگران این نمایشند.

طراح صحنه این نمایش رضا مهدی‌زاده، طراح لباس ادنا زینلیان، طراح چهره‌پردازی ماریا حاجیها، طراح نور رضا حیدری، طراح حرکت محسن گودرزی و آهنگساز سیاوش لطفی هستند.

نویسنده و کارگردان «سقراط» حمیدرضا نعیمی است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

یادداشتی درباره نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی حمیدرضا نعیمی

تئاتر؛ ساحتی برای بازنمایی جهان
یادداشتی درباره نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی حمیدرضا نعیمی

تئاتر؛ ساحتی برای بازنمایی جهان

عباس شاه‌محمدزاده: اریک امانوئل اشمیت جایی می‌گوید: «فلسفه مدعی توضیح جهان است، تئاتر برای بازنمایی آن. با آمیختن این دو، سعی می‌کنم به طرز چشمگیری در مورد وضعیت انسان تأمل کنم، با صمیمیت ...

|

نظرات کاربران