در حال بارگذاری ...
به عنوان سومین پلاتو خصوصی شهر

پلاتوی استاد علی کهن در کرمان گشایش یافت

پلاتو استاد علی کهن پس از پلاتوهای یادگاران صنعتی و موج نو کرمان ، بعنوان سومین پلاتو خصوصی شهر کرمان آغاز به کار کرد.

صمد قربان نژاد موسس و مدیر این پلاتو به ایران تئاتر گفت:‌ آموزشگاه هنرهای نمایشی آرین سال 1390 تاسیس شده است. در فضای محوطه آموزشگاه، پلاتوی 40 متری ساختیم، مایل بودیم که این پلاتو را گسترده تر کنیم تا اینکه امسال میسر شد. طی 42 روز پلاتو را ساختیم. پلاتو در ارتفاع پنج متری و وسعت صدمتری با ظرفیت 80 تماشاگر گسترده شد. 65 تماشاگر ثابت و 15 نفر به شکل پورتابل ظرفیت دارد. در این پلاتو عرض صحنه 5/7 متر و عمق 6 متر است.

 

وی افزود: اتاق نور و صدای مجزا و دو اتاق گریم و تعویض لباس داریم .هم چنین نام یکی از پیشکسوتان این عرصه را روی پلاتو گذاشتیم. این روزها پلات با نام استاد علی کهن فعالیت می کند و در مراسم افتتاحیه پلاتو، از تمبر اختصاصی تالار استاد کهن رونمایی شد. در آیین گشایش این پلاتو علیزاده ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ، دکتر یداله آقا عباسی ، استاد مهدی ثانی ، مسعود سلطانی زاده ، مهدی ارمز  و گروهی از هنرمندان  تئاتر و دیگر رشته های هنری  شهر کرمان حضور داشتند.

 

موسس و مدیر این پلاتو ادامه داد: بخش آموزش برای ما بسیار مهم است. هنرجویان آموزشگاه، ضمن آموزش تکنیک های بازیگری طی 50 تا 60 جلسه حدود 25 جلسه کارگاه پروژه دارند. آنها سه مرحله را برای رسیدن به اجرای عمومی طی می کنند. اگر آن 25 جلسه خوب پیش برود، یک اجرای خصوصی برای خانواده هایشان خواهند داشت. پس از آن یک اجرای نیمه عمومی برای اصحاب رسانه و اهالی تئاتر و اگر کار به پختگی لازم برسد، برای عموم نیز اجرا خواهد شد.

 

صمدنژاد در ادامه تصریح کرد: با اصحاب تئاتر کرمان در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که در طول سال تئاتر داشته باشیم. ضمن اینکه با برخی نهاد و ارگان برای حمایت در حال رایزنی هستیم . هدفمان هم فقط جذب حمایت مالی نیست مثلا مذاکراتی داشتیم درباره اینکه زمان اجرای یک تئاتر فلان نهاد 600 بلیط را پیش خرید کند، ما هم در مقابل لوگوی آنها را در بروشور آثارمان منتشر می کنیم.

 

وی در پایان شورای مدیریت پلاتو استاد علی کهن را اینگونه معرفی کرد: علی کهن، صمد قربان نژاد، بابک دقیقی، جلیل امیری، مازیار رشید صالحی، مهدی حشمتی اعضای این شورا هستند و دبیر این شورا  نفیسه نصیرخانی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران