در حال بارگذاری ...
  • «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» در باران روایت می‌شود

    جمعه؛ پنجم شهریورماه نمایشنامه «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به قلم استاد بهرام بیضائی در سالن باران خوانش خواهد شد و در رقابت با سایر آثار شرکت کننده در جشنواره تئاتر باران مورد قضاوت قرار می گیرد

    به گزارش دریافتی ایران تئاتر ، «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» که در سال 1360 توسط استاد بهرام بیضائی نوشته شده است و یکی از تئاتری‌ترین آثار بیضائی در قلمرو نمایشنامه‌ویسی به شمار می‌رود، یک بار در سال 82 توسط هادی مرزبان با گروهی متشکل از 50 بازیگر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت که با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شد و پس از آن نیز توسط گروه‌های گوناگونی اجرا و یا خوانش شده است که از بارزترین آنها خوانش آن به کارگردانی محمد رحمانیان است.

    گروه جوانی که این نماشنامه را هم اکنون خوانش می‌کنند، از دانش‌آموختگان مرکز آموزش دانشگاه تهران بوده‌اند و این نمایشنامه‌خوانی را سال گذشته نیز در تماشاخانه سه نقطه برگزار کرده‌اند.

    خوانشگران این نمایشنامه خوانی  حامد هاشمی، رضا گل محمد زاده، محبوبه تفضلی، مهرشاد شهسوارحقیقی، محمد غلامی، امیرحسین صمیمی، سید نیما سید موسوی، سعید شیشه گر، زینب ایزدپناه ومهتاب شیروانی هستند.

    همچنین سایر عوامل این نمایش طراح و کارگردان مهرشاد شهسوار حقیقی، موسیقی گروه شاکورد (مسعود خزائی-حسین سلیمی-رضا حسنی)، منشی صحنه زهرا فلک‌دوست- مارال صاره‌راز، طراح پوستر حامد هاشمی، عکس و تصویربرداری مارال طبرزدی- محمدرضا پندی- نازنین بهشتی‌پور و نور و صدا پویا زینال‌زاده هستند.




    مطالب مرتبط

    دریادداشت کارگردان «جنگنامه غلامان» عنوان شد

ادای احترام تمام قد به هنر سترگ نمایش در ایران
    دریادداشت کارگردان «جنگنامه غلامان» عنوان شد

    ادای احترام تمام قد به هنر سترگ نمایش در ایران

    محسن حسینی دراماتورژ و کارگردان نمایش «جنگنامه غلامان» در یادداشتی به دلایل انتخاب این اثر نمایشی نوشته بهرام بیضایی و اجرای آن در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد.

    |

    ژان‌کلود کریر در گفت‌گوی اختصاصی با ایلنا مطرح کرد:

تعزیه کیارستمی آرزوی پیتر بروک رابرآورده کرد
    ژان‌کلود کریر در گفت‌گوی اختصاصی با ایلنا مطرح کرد:

    تعزیه کیارستمی آرزوی پیتر بروک رابرآورده کرد

    ژان‌کلود کریر از تاثیر عباس کیارستمی بر سینمای جهان گفت و اینکه از سانسور نباید ترسید. چون سانسور آثار بسیار بزرگی را به وجود آورد مثل «پیراندلو»، «برشت»، «بکت». او همچنین گفت: در رابطه با فضای سینمایی هالیوود احساس ناامیدی زیادی دارم.

    |

    سرنوشت بانو آئویی نوشته یوکیو میشیما و کار بهرام بیضایی در ایران

جهان ارواح یا کنش مندی نسبت به اصالت های وجودی
    سرنوشت بانو آئویی نوشته یوکیو میشیما و کار بهرام بیضایی در ایران

    جهان ارواح یا کنش مندی نسبت به اصالت های وجودی

    ایران تئاتر- رضا آشفته:بانو آئویی برگرفته از نمایش نوی ژاپنی است که به شیوه ای مدرن بازنویسی و اجرا شده است؛ یعنی بیضایی بر آن هست که همانند یوکیو میشیما از آن تلفیق مدرن و سنت نمایشی ژاپن متاثر باشد.

    |

    به انگیزۀ شادباش 80 سالگی کارگردان و نمایشنامه نویس ایرانی

کارنامۀ بهرام بیضایی در غربت
    به انگیزۀ شادباش 80 سالگی کارگردان و نمایشنامه نویس ایرانی

    کارنامۀ بهرام بیضایی در غربت

    ایران تئاتر- رضا آشفته:بهرام بیضایی امروز 5 دی ماه 97 هشتاد ساله می شود و در این سالهایی که خارج از ایران نیز بوده، همچنان علاوه بر تدریس که همواره حرفه اش در کنار نوشتن و کارگردانی بوده، به فعالیت های تئاتری اش پرداخته است.

    |

    سهیل ساعی در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد؛

اجرای افرا را نیاز جامعه تئاتر می دانم
    سهیل ساعی در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد؛

    اجرای افرا را نیاز جامعه تئاتر می دانم

    افرا نیز نمادی از جامعه زنان جوان امروز است که تحصیلکرده اند و جویای هویت خود اند اما قربانی جامعه ای می شوند که جایی برای آنان در شمایل جدید ندارند بلکه از او تصویری سنتی انتظار دارند.

    |

    نظرات کاربران