در حال بارگذاری ...
شب گذشته در جشنواره تئاتر عروسکی

اجرای «سفرنامه طیاره خانم» به صمیمی‌مفخم،کشاورزی و نعمتی‌شریف تقدیم شد

هماجدیکار نویسنده و کارگردان با سابقه کشورمان شب گذشته اجرای «سفرنامه طیاره خانم» را به امبیز صمیمی‌مفخم، اردشیر کشاورزی و بیژن نعمتی‌شریف بنیان‌گذاران مرکز تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ک تقدیم کرد.

 هما جدیکار کارگردان نمایش، با تایید این خبر  تگفت: در نمایش «سفرنامه طیاره خانم» نقدی بر نگرش غلط‌ جوانان داریم. افرادی که توقعات بی‌مورد دارند و زیاده خواه هستند. می‌خواهند از پله اول به پله آخر برسند. همه چیز را نباید از ابتدا خواست بلکه باید زندگی را از چیزهای کوچک آغاز کنیم تا در مسیر درست با سعی و تلاش به آنچه می‌خواهیم برسیم. البته انتظارات جوانان را در نظر گرفتیم و تلطیف شده به آن پرداختیم.

وی تکنیک اجری نمایش «سفرنامه طیاره خانم» را خیمه شب بازی سنتی دانست و افزود: در نمایش از عروسک‌های نواحی مختلف استفاده شده است. در نواختن موسیقی نیز از آهنگ‌های فولکلور محلی بهره بردیم.

در این نمایش مبارک به طیاره خانم علاقه مند می‌شود. این دو ندیم و ندیمه سلیم خان هستند. مبارک فقیر است و طیاره خانم او را قبول نمی‌کند ولی با پیش آمدن اتفاقاتی یاد می‌گیرد زیاده خواه نباشد و طبق افسانه باهم ازدواج می‌کنند.

عوامل این نمایش از دانشجویان کارشناسی ارشد هما جدیکار در دانشگاه تهران هستند. علاوه بر این که «سفرنامه طیاره خانم» خروجی کلاس بوده و گروه دو ماه نیز برای اجرای در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «نمایش عروسکی تهران-مبارک» تمرین داشته .

نمایش «سفرنامه طیاره خانم» نوشته مشترک هما جدیکار و سمیه گلباز است . عروسک‌گردان‌های این نمایش سمیه گلباز، مریم ایرانمش، سعیده دهقانی‌نژاد هستند. داوود بختیاری مرشد و نوازنده تنبک و علی جباری نوازنده کمانچه محسوب می‌شوند. ساخت عروسک نیز به عهده سعید دهقانی‌نژاد، سمیه گلباز، یلدا منتظری و میرآرش مصطفایی بوده. نمایش «سفرنامه طیاره خانم» 6 شهریور در دو نوبت 18 و 20:15 در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد.

جدیکار در پایان اجرا همچنین یاد و خاطره مرحوم داوود رشیدی را زنده دانست . سبد گلی نیز به یاد هنرمند پیشکسوت داوود رشیدی در این اجرا تهیه شده بود. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران