در حال بارگذاری ...
ایدویا اوتگی مارتینز در گفت‌وگو با ایران تئاتر اعلام کرد:

نمایش‌های عروسکی ایرانی شگفت‌انگیز هستند

ایدویا اوتگی مارتینز به اهالی تئاتر عروسکی تبریک گفت و آثار آن‌ها را بسیار بسیار خوب توصیف کرد

به گزارش ایران تئاتر ، ایدویا اوتگی مارتینز؛ دبیر کل اتحادیه یونیما ضمن اعلام این مطلب که برای نخستین‌بار به ایران سفر کرده است، درباره جشنواره تهران- مبارک گفت: نمی‌توانم بگویم تمام آثار حاضر در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی را دیده‌ام اما نمایش‌هایی که در ایران دیدم بسیار بسیار خوب بودند. فکر می‌کنم مشخص است که تئاتر عروسکی ایران اهداف بسیار والایی دارد. جشنواره تهران- مبارک نیز برنامه بسیار موفقی در عرصه تئاتر عروسکی بود. برنامه‌ریزی جشنواره نیز منظم و خوب بود اما به دلیل تعداد بسیار زیاد گروه‌های تئاتر عروسکی در ایران، برنامه اجراها بسیار فشرده بود و غیرممکن بود که بتوانید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که تمام آثار را ببینید اما من این شرایط را درک می‌کنم. جشنواره همین است.

وی در ادامه افزود: استقبال مخاطبان از آثار نیز بسیار خوب بود و این مسئله نشان می‌دهد که جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک تنها برای قشر خاصی جذابیت نداشت و تمام مردم را به خود مشغول کرده بود. همچنین حضور کودکان در سالن‌های تئاتر بسیار جالب بود. کودکان بسیار زیادی در سالن تئاتر بودند و آثار بسیاری برای کودکان ساخته شده بودند. من این اتفاق را درک می‌کنم؛ باید در جشنواره‌های تئاتر به کودکان توجه ویژه‌ای شود چون این کودکان هستند که در آینده باید تئاترها را ببینند و یا بسازند و اگر ما آینده روشنی می‌خواهیم، باید از امروز و این لحظه شروع کنیم؛ برای کودکان آثاری مناسب بسازیم. البته منظور من این نیست که فقط باید به ساختن آثار برای کودکان پرداخت

اوتگی مارتینز ضمن ابراز تعجب از بیست‌وهفت‌ساله بودن جشنواره تئاتر عروسکی تهران، گفت: اعتقاد دارم با توجه به این علاقه و استعدادی که در تئاتر عروسکی ایران وجود دارد، کشوری چون ایران و پایتختی چون تهران باید یک مکان تئاتری داشته باشید که فقط به اجرای آثار عروسکی اختصاص داشته باشد. شما تعداد بسیار زیادی هنرمند تئاتر عروسکی دارید که باید مکانی اختصاصی برای اجرای آثارشان داشته باشند.

دبیر کل اتحادیه یونیما ضمن اعلام این مطلب که برخی از تئاترهای عروسکی ایرانی را در خارج از کشور دیده است، گفت: اگر بخواهم واقعیت را بگویم؛ نمایش‌های عروسکی بهروز غریب‌پور و دو نمایش عروسکی اثر زهرا صبری را دیده‌ام و باید اعلام کنم که شما باید به زهرا صبری بسیار افتخار کنید چون او خارق‌العاده است. آثار زهرا صبری از نظر کیفیت، در تئاتر بین‌الملل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. درنهایت به اهالی تئاتر عروسکی ایران تبریک می‌گویم چون آثارشان بسیار شگفت‌انگیز است.

 




مطالب مرتبط

هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد
هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد

سالروز تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، با حضور عادل بزدوده، جمعی از هنرمندان، کودکان و نوجوانان و والدین بچه‌ها و آغاز اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» گرامی داشته شد.

|

نظرات کاربران