در حال بارگذاری ...
در اجرای افتتاحیه نمایش «زندگی برای زندگی» عنوان شد

هیچ مادری خودخواه نیست

نویسنده و کارگردان نمایش «زندگی برای زندگی»، دیروز یکشنبه ۷ شهریور، در مراسم افتتاحیه این نمایش گفت: معضل بزرگی که متاسفانه امروز در جامعه ما دیده می‌شود، اینست که آدم‌ها دارند کم‌کم خودخواه می‌شوند اما از دیدگاه من، هیچ مادری خودخواه نیست، چون اگر لقمه نانی داشته باشد، آن را به فرزندش می‌دهد و شاید خودش ساعت‌ها و روزها گرسنه بماند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، رضا بهرامی، طراح، نویسنده و کارگردان نمایش «زندگی برای زندگی»، شب گذشته در مجموعه تئاتر محراب و مراسم افتتاح این نمایش، که با حضور جمعی از مادران، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و همراهی ابراهیم گله‌دارزاده (مدیریت مجموعه تئاتر محراب) و همکاران‌شان برای به نتیجه‌رسیدن نمایش «زندگی برای زندگی»،گفت:«تشکر می‌کنم از دوست خوبم، علی عمرانی، مشاور و طراح حرکت. همچنین از صنم پاشا به عنوان آهنگساز و دیگر دوستانی که در کار، پشت ما بودند تا امروز این اجرا در معرض دید شما قرار بگیرد.امیدوارم حضور مادران در شب نخست اجرای نمایش «زندگی برای زندگی»، اتفاق خوب و آموزنده‌ای باشد تا از خودخواهی‌مان کم بکنیم و از مادربودن و نماد ایثار، آزادگی و عشق عبرت بگیریم و برای آیندگان لحظه‌های خوبی به وجود بیاوریم.

بهرامی ادامه داد: امشب از مادران بسیاری دعوت کردیم که تشریف بیاورند تا آیین افتتاح نمایش ما با حضور آن عزیزان برگزار بشود، به خاطر سال‌ها زحمت بی‌ریا و بی‌دستمزدی که برای ما کشیدند و امروز ما فرزندان باید این دانش، آزادی و ایثارگری را از مادرها با جان و دل به نسل بعد انتقال بدهیم. متاسفانه معضل بزرگی که امروز در جامعه ما وجود دارد، اینست که آدم‌ها دارند کم‌کم خودخواه می‌شوند، ولی از دیدگاه من، هیچ مادری خودخواه نیست، چون اگر لقمه نانی داشته باشد، آن را به فرزندش می‌دهد و شاید خودش ساعت‌ها و روزها گرسنه بماند. امیدوارم حضور مادران در شب نخست اجرای نمایش «زندگی برای زندگی»، اتفاق خوب و آموزنده‌ای باشد تا از خودخواهی‌مان کم بکنیم و از مادربودن و نماد ایثار، آزادگی و عشق عبرت بگیریم و برای آیندگان لحظه‌های خوبی به وجود بیاوریم.

کارگردان نمایش «زندگی برای زندگی» در بخش دیگری از مراسم افتتاح نمایش خود، با انتقاد از سالن‌های خصوصی تئاتر گفت:«مجموعه تئاتر محراب، مجموعه‌ای دولتی است.  ما آدم‌های پولداری نیستیم. در تمام دنیا وقتی کسی می‌گوید تئاتری هستم، مارک فقیربودن به او می‌خورد. متاسفانه بخشی از معضلی که امروز در کشور ما وجود دارد، به خاطر عدم مدیریت صحیح سالن‌های خصوصی است که این‌روزها می‌بینید در نقاط مختلف تهران برپا شده. امیدوارم سالن‌های دولتی،که هرگز تغییر نمی‌کنند، دوباره رونق بگیرند. تالار محراب پیش از انقلاب هم تالا محراب بوده و در آن تئاتر اجرا می‌شد. الان هم هست و تا زمانی که خشت این بنا فرو نریزد، باقی می‌ماند و سندیت دارد. به نظرم سالن‌های خصوصی فقط دکانی برای دلالی باز کرده‌اند. امیدوارم دوستان و همکارانم در حرفه تئاتر به سوی سالن‌های دولتی رو بیاورند و با نگاه جدیدی، این سالن‌ها را احیا بکنند.

گفتنی است نمایش «زندگی برای زندگی»،که در فضای باز مجموعه تئاتر محراب اجرا می‌شود، با کاربرد چهار عنصر اصلی نور، رنگ، موسیقی و حرکت اجرا می‌شود.

حامد عرب، علی‌اکبر محمدیارلو، سارینا شاد، محمدامین پازوکی، سینا توکلی، سراج نعمتی، محمدامین معینی‌راد، امیرحسین علی‌پور، مجید دریایی، علیرضا ملکوتی‌خواه، الهام احمدی، ساره‌السادات عباسی، خاطره ملکی، آرزو صراف‌رضایی، سارا خادمی، فاطمه‌السادات حسینی، پریسا جباری، مسیحا اصلانی، زهرا احمدی، الهام محمودی، محمد امین عسگری و پریسا اورنگ بازیگران این نمایش‌اند.

زندگی برای زندگی هر شب غیر از شنبه‌ها ساعت 20:15 در مجموعه تئاتر محراب اجرا خواهد داشت. .

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران