در حال بارگذاری ...

عادت های عادی تا پایان شهریور روی صحنه است

نمایش های عادت های عادی تا پایان شهریور ماه در شهر کرمان روی صحنه است.

به گزارش ایران تئاتر نمایش  عادت های عادی با نام قبلی مرگ مولف قصه های عامیانه  است، از پنجم تا پایان شهریور ماه در کرمان اجرا می شود.
این نمایش که نوشته و کارگردانی مجید عتیق است ، در گروه تئاتر شن تولید شده و اثری تجربی در راستای تجربیات چند ساله گذشته این گروه است که بیشتر به دنبال خلق اثری تاویل پذیر فارغ از تکنیک های معمول و کلاسیک هستند.
بازیگران این نمایش الهام صابری، مهرداد باختری، حدیثه تاختی، صادق مرادی، سیما رزاز نژاد، مهدی نخعی مقدم، محمد ذیحیات، مرجان نامجوفر، اکرم زارع، ساناز مرادی هستند.
دیگر عوامل نمایش عبارتند از :مشاور نمایشنامه مهدی بذرافشان، مشاور کارگردان و بازیگردان صادق مرادی، موسیقی حمید کاشانی هستند.

آثار قبلی این گروه وقتی ایز مرگ مولف حرف میزنیم ازچه چیز حرف میزنیم، ننه نبات، پرده گلدار، شهد و بلدرچین و... است.

عادت های عادی  تا پایان شهریور در خانه تئاتر موج نو کرمان همه روزه ساعت 19:30 روی صحنه می رود.

در یادداشت مولف عادت های عادی آمده است: این نمایش صرفا یک اثر تجربی است.از دستور العمل های توصیه شده برای نمایش نامه نویسی چون  ؛ وحدت مکان ، زمان و موضوع ، گره افکنی و گشایی ، طرح و توطئه ، اوج وفرود ، روند خطی داستان و ...  این اثر را  معاف بدارید.
در این نمایش هیچ هم زمانی تاریخی ، حتی تقدم و تاخر را جستجو نکنید  ، در واقع آنچه مورد توجه مولف بوده  است زیست بشری در طی رویدادها و در فرایندی به نام هم جهانی است ، پس وقایع و رویداد ها نه بر اساس یک تاریخ منظم رویدادی ؛ بلکه بر اساس ضرورت ادراکی تنظیم گردیده است . از این رو بهتر است مورد توجه قرار بگیرد که وقت واقعه مهم نبوده است ؛ بلکه خود واقعه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و نیز دیگر اهمیت در این اثر قصه یا قصه هایی می باشد که قرار است شکل نگیرند. پس هر گونه پرسش برای چرایی های زمانی ، مکانی یا موضوعی و کاراکتر ها را این اثر نمی تواند پاسخ گو باشد . همه چیز از کلمات گرفته تا آدم ها زاییده خیال هستند ، متشابهات در اسامی ، اماکن یا رویدادها و حتی تاویل مخاطب صرفا امری بر خواسته از لحظه خلاقه است و بی غرض

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران