در حال بارگذاری ...
بازیگر نقش فرید در نمایش جهشه:

سالن سرو درگیر باند بازی نیست

سیروس سپهری از بازیگران نمایش جهشه به کارگردانی علی برجی است. او در این نمایش نقش فرید را بازی می‌کند.

 

وی در مورد نقشش در نمایش جهشه به ایران تئاتر گفت: من در این نمایش نقش فرید را ایفا می نم. فرید شخصیتی است متاهل با ۸ فرزند که تعداد بالای خانواده مشکلاتی برای او ایجاد کرده است و ازآنجاکه شرایط مالی فرید نسبت به سایر اهالی محل بهتراست سعی می‌کند تا با استفاده از آن مشکلاتش را حل کند.

سپهری در مورد متن نمایش جهشه معتقد است: ازآنجاکه روزهای اولیه جنگ در مناطق مرزی زندگی می‌کردم قصه جهشه برایم ملموس است گویی آن روزها برایم زنده شده است. جهشه روایتی ساده دارد که به‌راحتی تماشاچی را با خود همراه می‌کند. این نمایش روایتگر یکدلی، یکرنگی گذشت و ایثار مردمان آن روزها است که با هجوم دشمن و قرار گرفتن در شرایط وحشتناک مرگ وزندگی انسانیت را فراموش نکردند.

این بازیگر با اشاره به اینکه یک هفته قبل از اجرا به گروه اضافه شد، ادامه داد: سختی تمرین چندماهه را حس نکردم ولی مثل همیشه هیجان قبل از اجرا هر شب با من همراه است.

وی در مورد سالنی که در آن نمایش جهشه روی صحنه می‌رود، گفت: روزی که برای اولین بار سالن سرو را دیدم خوشحال شدم چراکه بعد از سالها، سالنی با امکانات خوب در مرکز شهر به سالنهای نمایش اضافه‌شده است و اینکه این سالن خلاف سالنهای دیگر درگیر باندبازی نیست و کافی است اثر خوبی ر ارائه بدهید تا در نوبت اجرا قرار بگیرید و خوشبختانه با مدیریت خوب آقای دهنوی نیازی به هیچ واسطه نیست ولی ناشناخته بودن این سالن نسبت به سالن‌های دیگر مشکل جذب تماشاچی را دارد که امیدوارم این مشکل سالن هم به‌زودی حل شود.

سپهری درباره استفاده از لهجه در این نمایش خاطرنشان کرد: من قبلا آموزش قرائت قران دیده بودم و با صرف و نحو عربی آشنا هستم. به‌راحتی و با هدایت کارگردان سعی کردم تا به‌خوبی از عهده لهجه فرید که یکی از ساکنین عرب‌زبان خرمشهر بوده بربیایم.

سپهری در پایان تصریح کرد: سالیانه صدها فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشگاهی دولتی و غیردولتی و آموزشگاه‌های خصوصی داریم که متأسفانه کمتر از ده درصد آن‌ها جذب گروهای نمایشی می‌شوند و این ناشی از کمبود بودجه تئاتری کشور است. ایمان‌دارم چنانچه دولت و مدیران ارشد فرهنگی گوشه چشم بیشتری به تئاتر داشته باشند روزبه‌روز تعداد آثار نمایشی رو به افزایش می‌گذارد وهم کیفیت آثار خلق‌شده بهبود خواهد داشت. آرزو دارم روزی برسد حرفه تئاتر به‌عنوان یک شغل جای خود را در جامعه باز کند تا بازیگر دغدغه مالی نداشته باشد و در مقابل خانواده از شرم نداری سربه‌زیر نیندازد.

آرزو دارم هر تئاتری باافتخار سربالا گیرد و بگوید من تئاتری هستم و در پایان از خداوند می‌خواهم حال خانواده تئاتر روزبه‌روز رو به بهبودی بگذارد.

نمایش جهشه از 21 مرداد الی 15 شهریور هر شب ساعت 21 در تماشاخانه سرو روی صحنه است.

سیروس سپهری از سال ۵۷ فعالیت خود را در عرصه بازیگری با بازی در نمایش چوب بدستهای ورزیل نوشته غلامحسین ساعدی آغاز کرد و تاکنون در بیش از ۴۰ اثر نمایشی به‌عنوان بازیگر فعالیت داشته و با حضور درده‌ها جشنواره داخلی و خارجی موفق به دریافت تعداد زیادی دیپلم افتخار و جوایز مختلف شده است

او از سال ۷۹ وارد عرصه کارگردانی نیز شد و تاکنون بالغ‌بر ۱۵ اثر را به روی صحنه برده است. علاوه بر تئاتر در چندین فیلم سینمایی و سریال نیز بازی کرده است.




مطالب مرتبط

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

نمایش «رخساره» نوشته میثم عباسی، کارگردانی علی برجی و تهیه کنندگی مژده گیوه‌کی از پنجشنبه 5 بهمن، هرشب ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران