در حال بارگذاری ...
سوران حسینی از حضورش در جشنواره مریوان گفت :

محیط زیست موضوع اصلی هاواری دارستان است

کارگردان نمایش هاواری دارستان که در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور دارد از نگاه محیط زیستی این نمایش خبر داد.

سوران حسینی به ایران تئاتر  گفت: این نمایش با هدف خلق و به تصویر کشیدن ذات انسان نسبت به طبیعت با نقاشی کردن روی بوم نقاشی به وسیله انتخاب رنگ برای طبیعت با هدف نشان دادن معضلات آتش سوزی جنگل های زاگرس و همچنین شکار بی رویه توسط عوامل انسانی سعی می کند تا ذهن مخاطب را با موضوع درگیر کند.
وی افزود: در این نمایش روح یک محیط بان یا جنگل بان سرگرم نقاشی طبیعت است که از مردم می خواهد به وی کمک کنند و مردم را به کشیدن نفس عمیق دعوت میکند اما بعد از تمام شدن نقاشی روح محیط بان با دود غلیظی روبه رو می شود و لباس خود را برای مقابله بان در می اورد و به داخل آتش می رود تا حیوانات و دوستان خود را که در دام آتش گرفتار شده اند در می آورد که با جسد سوخته شهیدان راه محیط زیست روبه رو می شود همچنین با حیوانات سوخته رو به رو می شود اما در پایان این بازیگر به عنوان حافظ محیط زیست خسته نمی شود و باز شروع به مبارزه با دود می کند و دوباره به نقاشی کردن طبیعت مشغول می شود که در اجرا مردم نیز با او به نشانه اعتراض شروع به نقاشی کردن شدند.
حسینی در پایان خاطر نشان کرد: این نمایش به تمام شهیدان راه محیط زیست ، محیط بانان و فعالان انجمن سبز چیا و بچه های فعال گروه چالش ۳۰۰۰ تقدیم شد.
هاواری دارستان یا فریاد درختان کاری از گروه تئاتر روژ . زد به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی است. مشاور طرح این نمایش محمد منوچهری است و خبات فتحی در آن بازی می کند.
دیگر عوامل این‌نمایش موسیقی آرام ساعد پناه، هوشیار وطنی، دیمن شکری،سیروان محمدی،آرام کرمی ، طراح فضاسوران حسینی و صلاح حسنی ، طراح لباس نگین شافعی هستند.
در کارنامه سوران حسینی نویسنده و کارگران خاوری، پنج دیپلم افتخا و حضور در جشنواره های بین المللی فجر ، مریوان، عروسکی دانشجویی، محیط زیست شهر کرد و ....به چشم می خورد.
از دیگر فعالیت های او حضور در کارهای هاواری زریبار، آخرین اجرا.سمفونی ریشه ها.فریاد حلبچه.انفجار پشه ها و ... است.
حسینی هم چنین قائم مقام ستاد اجرایی جشنواره بین‌المللی مریوان سال ۹۳و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در سال ۱۳۹۴بود.




نظرات کاربران