در حال بارگذاری ...
آخرین خبر از وضعیت هنرمند پیشکسوت

جعفر والی در بیمارستان بستری شد

جعفر والی بازیگر و کارگردان تئاتر به دلیل عارضه قلبی از روز گذشته در بیمارستان بستری است.

  • علی منظرپور از دوستان جعفر والی طی تماسی به ایران تئاتر گفت: این هنرمند روز گذشته با وخیم شدن حالش به بیمارستان پیامبران منتقل و در بخش سی سی یو بسترخوشبختانه امروز هوشیاری نسبتا خوبی دارد و منتظر هستیم تا پزشکان نظر نهایی‌شان را اعلام کنند.

    جعفر والی فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران است و از اواخر دهه سی فعالیت هنری را آغاز کرده است. دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه برای مریم و می تیل در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۷۲، کاندیدای بهترین نقش دوم مرد برای پاداش سکوت در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۵، کاندیدای بهترین نقش دوم برای مرد پاداش سکوت در یازدهمین دوره جشن خانه سینما در کارنامه این هنرمند به چشم می‌خورد. کارگردانی تله‌تئاترهای «شنل»، «دعوت»، «گرگ‌ها»، «مسافرین» «از پا نیافتاده‌ها»، «بام‌ها و زیر بام‌ها»، «گاو»، «عقل برتر از استعداد»، «ننه انسی»، «عاشق مترسک» «در گوش، سالمم زمزمه کن»، «عروس»،«مترسک‌ها در شب» «عظمت در گلزار»، «خوب نیست، بدشان می‌آید»،  «سنگر و خون»، «دیوانه‌ای روی بام» «آهای کی اونجاست»، «روغن نهنگ»، «ترانه شادی»، «ویولن ساز کره‌مونا»، «سکه»، «پست‌خانه» «شکارگاه» «طناب»، «ده و سه دقیقه» ازجمله فعالیت‌های این هنرمند است.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «رکوئیم برای یک راهبه»

محسن علیمحمدی: اجرای ژنرال برای‌مان آرزو شده است
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «رکوئیم برای یک راهبه»

محسن علیمحمدی: اجرای ژنرال برای‌مان آرزو شده است

محسن علیمحمدی که نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» را این روزها در تماشاخانه اهورا روی صحنه دارد، می‌گوید آرزو به‌دل مانده است تا پیش از آغاز اجرای عمومی کارش، با آسودگی خیال در سالن، تماشاگر اجرای ژنرال آن اثر باشد.  

|

آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود
آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود

ایرج راد در آیین نکوداشت هنرمند فقید جعفر والی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت زنده‌یاد والی در تمام زمینه‌ها عاشق تئاتر بود و همه نیز او را دوست داشتند. او فعالیت‌های زیادی را به انجام رساند و خصوصیات بسیار خاصی داشت که ازجمله آن‌ها ریزبینی، دقت، ...

|

طوفان درگذشت

طوفان درگذشت

رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، پس از یک دوره درگیری با بیماری پارکینسون، روز یکشنبه 26 آذر درگذشت.

|

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی که سابقه بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» را داشت، نیمه‌شب پنجشنبه دوم آذر، بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران، چشم از جهان فروبست.

|

گفت‌وگو با آتیه جاوید، بازیگر و کارگردان تئاتر

زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشته‌ام
گفت‌وگو با آتیه جاوید، بازیگر و کارگردان تئاتر

زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشته‌ام

آتیه جاوید، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه تئاتر چیزی جدا از من نیست، می‌گوید که زندگی‌اش را برای بازی گذاشته و اگر نمایشنامه او را برای آمدن روی صحنه ترغیب کند، با تمام وجود به تئاتر بازمی‌گردد.

|

نظرات کاربران