در حال بارگذاری ...
نمایش موزیکال دیو پلید در زنجان اجرا شد

تقدیر از پاکبان‌های زنجانی توسط کودکان در یک نمایش

 نمایش موزیکال دیو پلید به کارگردانی ساسان قجر با اهدای نشان هنری تئاتر بهاران به شهردار زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران تئاتر ،این نمایش کودک که با حمایت شهرداری زنجان در تالار اندیشه فرهنگسرای امام خمینی(ره) به مدت ده شب به روی صحنه رفت، حکایت سه دیو بازیگوش زباله، دود و ترافیک و تنبلی بود که به شهر حمله می‌کنند و بچه‌های کوچولو با کمک هم آن‌ها را از شهر بیرون می‌کنند.

ساسان قجر کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: در نیمه اول سال 95، سه نمایش کودک بانام‌های کدو قلقله زن، این مزرعه مال کیه و دیو پلید به روی صحنه برده است که همه این کارها با استقبال خوب مخاطبان زنجانی روبرو شده است.

این کارگردان زنجانی افزود: گروه تئاتر بهاران تلاش بنیادین خود را بر روی تئاتر کودک متمرکز کرده است و در این مسیر بدون حمایت نهادهای دولتی، متکی به استقبال خوب شهروندان زنجانی و حمایت نهادهای عمومی مانند شهرداری زنجان است.

قجر یادآور شد: مخاطبان این گروه تئاتری با عضویت در باشگاه تماشاگران گروه به‌صورت سامانمند از اجراهای تئاتری مطلع شده و با تخفیف‌های متنوع می‌توانند با خانواده‌های خود به تماشای آثار ویژه کودکان و نوجوانان بنشینند.

این کارگردان باسابقه تئاتر گفت: نمایش دیو پلید با طرحی از بنده توسط غلامرضا مهدیون به نگارش درآمده و در آن بازیگرانی چون: ساسان قجر، محمد احمدی، عباس ادیب، دولت یاری، کیان منفرد، محمدامین محمدی، الهه دشتی، رومینا بروشک، آیلین و آیناز موسوی به ایفای نقش می‌پرداختند.

قجر افزود: یکی از ویژگی‌های این نمایش تقدیر و تشکر از پاکبان‌های زحمتکش شهر زنجان بود که توسط کودکان حاضر در سالن انجام می‌گرفت و هر شب یکی از پاکبان‌های شهر برای دریافت نشان نمایش و لوح سپاس «پاکبان عزیز خسته نباشی» به روی صحنه می‌آمد.

وی تأکید کرد: به نظرم با تئاتر بهتر می‌توان فرهنگ شهرنشینی و شهروندی را ارتقا داد و باید از حمایت دکتر یگانه شهردار زنجان و دکتر صفوی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان نهایت قدردانی را به عمل بیاوریم که حامی چنین حرکت‌های هنری هستند.

دیگر عوامل هنری و اجرایی نمایش دیو پلید: آهنگساز: کیارش میر محمدرضایی/ طراح صحنه: رعنا بهلولی زنجانی/ مدیر صحنه: نسیم یاهو/ طراح لباس: غزاله کبود وندی/ دوخت لباس: رضا کریمی/ طراح نور و اجرا: احد رمضان لو/ امور تبلیغاتی: سلیمی/ روابط عمومی: مریم بهادری/ اجرای دکور: حامد دبستانی/ نوازنده تنبک : کریم کاموسی




مطالب مرتبط

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

در آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، دو نمایش صحنه‌ای «مرثیه‌ای برای کلمات» به کارگردانی سجاد انصاری و «لابیرنت» به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران