در حال بارگذاری ...
نگاهی به تیزر نمایش «سردار»

تلفیق موسیقی آیینی جنوب و بخش شهادتین اذان

تیزر نمایش «سردار» بیان می‌کند که باید منتظر شهادت یکی دیگر از سرداران دوران دفاع مقدس در نمایش نادر برهانی‌مرند باشیم

به گزارش ایران تئاتر، تیزر نمایش «سردار» اثر نادر برهانی‌مرند منتشر شد. این تیزر با تک‌تصویر بازیگران نمایش همراه است؛ در کنار این تصاویر، صحنه نمایش را می‌بینیم که به مرور روشن می‌شود و فضای اثر را به مخاطب نشان می‌دهد.در صحنه نمایش، شخصیت اصلی؛ سردار با بازی هدایت هاشمی روی تخت بیمارستان است.تقریبا در پایان این تیزر مونولوگی از هدایت هاشمی می‌شنویم که به‌وسیله آن تا حدودی با شرایط روحی سردار و شرایطی که از سر گذرانده است، آشنا می‌شویم البته این آشنا شدن به‌نوعی با داشته‌های ما از دوران دفاع مقدس و بازمانده‌گان سال های جنگ تحمیلی، پیوند دارد.

یکی از نکات شایان توجه در این تیزر حضور صدای اذان و بخش شهادت آن با صدای موذن‌زاده اردبیلی در کنار صدای سازهای کوبه‌ای است که در نهایت به موسیقی‌ای آیینی ختم می‌شود که مردم خطه جنوب از آن در عزاداری‌ها استفاده می‌کنند.

این نشانه‌ها مخاطب را به این سو می‌برد که باید منتظر شهادتی دیگر در «سردار» باشد. این تیزر را نیما اقلیما ساخته است.

نمایش «سردار» اثر نادر برهانی‌مرند و با بازی هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمدکاوری، ندا کوهی، سیدعلی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهیدمسلمی و میرطاهر مظلومی از چهارم مهرماه در سالن اصلی تئاتر شهر بروی صحنه می‌رود.

این اثر در یازدهمین جشنواره سراسری رضوی اجرا شد و با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه بود. این اصتقبال به‌حدی بود که «سردار» در جشنواره تئاتر رضوی سه بار روی صحنه رفت.

نمایش «سردار» قصه سرداری را روایت می‌کند که در بیمارستانی در شهر مشهد و در مجاورت حرم امام رضا (ع) در کما به سر می‌برد. قصه نمایش در اتاق بیمارستان روایت می‌شود و مخاطب با فضای ذهنی این سردار همراه می‌شود.

از دیگر عوامل اجرایی نمایش «سردار» می‌توان به فرهاد امینی؛ دراماتورژ و دستیار برنامه‌ریز، سعید حسنلو؛ طراح صحنه، ابراهیم اثباتی؛ موسیقی، فرزانه عاقلی؛ طراح لباس، هادی عامل؛ مجری طرح، امین رهبر؛ مدیر تولید و دستیار اول کارگردان ، وحید لک و حجت علیخانی، مشاور تهیه؛ حسن عابدی؛ مدیر اجرایی، فرشته قاسم‌پور؛ دستیار دوم کارگردان، محمد صمدی؛ مدیر صحنه، مونا عباسی؛ منشی صحنه، وحید میثاقی؛ طراح پوستر و بروشور، ماریا حاجی‌ها؛ طراح گریم، بابک شاه‌علیزادگان؛ طراح نور، گروه پرانتز باز، مارال دوستی و محمدرضا ایمانیان؛ گروه رسانه و تبلیغات، امیر خدامی، مهدیه خالقیان و محمدرضا کریمی؛ عکاس، فرشته قاسم‌پور؛ مسئول گیشه و رزرو بلیت اشاره کرد




نظرات کاربران