در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در نقطه صفرمرزی نشانه امنیت ایران است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از ویژگی های برجسته جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان را برگزاری آن در نقطه صفرمرزی خواند و گفت: امنیت دراین منطقه برقرار بوده و میزبان قشر زیادی از هنرمندان داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش ایران تئاتر و به نقل از ایرنا، مهدی شفیعی در نشسست رسانه ای یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه سهم اعتباری وزارت ارشاد همیشه به موقع به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پرداخت شده است، اظهار داشت: برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن این جشنواره باید ردیف اعتباری هر استان تعیین و مشخص شود، چرا که با پایدار شدن این ردیف اعتباری بی شک شاهد رشد روزافزون این جشنواره در دوره های آینده خواهیم بود.

یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 4 مهر آغاز و به مدت 5 روز در شهرستان مریوان از استان کردستان ادامه خواهد داشت.

وی اظهارداشت: از آنجا که شهر مریوان ظرفیت پذیرایی شرکت کنندگان بیشتری را دارد و برای اینکه هنرمندان ما به سمت تولیدات متنوع تر، و شاخص تر بروند ضروری است خصوص عنوان تئاتر خیابانی در سنوات آینده فکری کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: نباید تنها به تئاتر خیابانی در حوزه فضای باز بسنده شود و باید دیگر سبک ها و انواع تئاتر را هم به این جشنواره اضافه کرد.

شفیعی با بیان این جمله که اگرچه در گذشته شهرها را با قابلیت ها و ظرفیت های طبیعی و وجود بناها وعمارت های شاخص در آن می شناختند، افزود: ولی امروزه مدیریت باهوش شهری علاوه بر تمام این ظرفیت ها به دنبال دمیدن روح در کالبد شهری است.

وی تاکید کرد: هیچ هنری به اندازه تئاتر قابلیت دمیدن روح در فضای شهری را ندارد و باید به مدیران شهرستان مریوان که میزبان رویدادی چنین شاد و بانشاط هستند، تبریک گفت.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر به ویژه تئاتر فضای گفت وگو را در جامعه افزایش می دهد، اظهار داشت: مدیران باهوش از این فضای بهره می برند و از این طریق می توانند هم حرف های مردم را بشنوند و هم برنامه ها و اهداف خود را به اقشار مختلف منتقل کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه کردستان از دو منظر جایگاه ویژه ای در تئاتر ایران دارد، گفت: این استان هم از نظر داشتن اساتید و بزرگانی که در تئاتر کشور در تولید، تدریس و اجرا فعال هستند و هم از لحاظ وجود تشکل ها و هنرمندان فعالی که در حوزه تئاتر در شهرهای مختلف ، دارای جایگاه ویژه ای در تئاتر کشور است.

شفیعی اظهارداشت: قطعا تئاتر منحصر به برگزاری جشنواره نیست و اجرای عمومی و به صحنه رفتن آثار هنرمندان برای بهره گیری مستمر و مداوم مخاطبان است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات هنرمندان استان واگذاری امورات مربوط به این جشنواره به خود استان بوده است که امسال این مسئله تقریبا به صورت صددرصدی انجام شده است.

شفیعی گفت: انتخاب داوران اعم از داوران بازبین و اصلی، نمایش ها وحتی اختصاص بودجه به طور مستقیم به استان از جمله اقداماتی بود که امسال از سوی مرکز به کردستان در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره واگذار شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد: برای اینکه جشنواره مریوان به خاستگاه و جایگاه اصلی خود دست پیدا کند ضروری است چند ماه مانده به زمان برگزاری، مدیران دغدغه ای برگزاری نداشته باشند بلکه در طول سال به صورت مستمر موارد مربوط به این جشنواره را پیگیری کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: انتظار می رود نگاه به تامین بودجه و باکیفیت برگزار کردن جشنواره در نگاه تمامی مدیران استانی و شهرستانی وجود داشته باشد.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران