در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بیست درصد از بودجه معاونت هنری برای حمایت از تئاتر استان ها اختصاص یافت

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توافق های انجام شده، بیست درصد از بودجه معاونت هنری به حمایت از تئاتر استان ها اختصاص می یابد

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری مهر، علی مرادخانی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان فارس تاکید کرد: تلاش ما بر این است که با حمایت از هنرمندان استان ها زمینه های فعالیت برون مرزی آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده ۲۰ درصد از بودجه معاونت هنری به حمایت از تئاتر استان ها اختصاص خواهد یافت.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استانها طی دو سال گذشته در زمینه تئاتر فعال بودند و منتخبین بارز استانی به خوبی در محافل داخلی و خارجی خود را نشان دادند که اخیرا یکی از آثار منتخب جشنواره تئاتر رضوی ۴۰ شب اجرای عمومی در تهران داشت.

مرادخانی تاکید کرد: به آرامی نگاه متمرکز به تهران تبدیل به نگاهی فراگیر در کشور شده است و برای کسانی که در حوزه تئاتر کار می کنند برنامه ریزی کردیم تورهای آموزشی در رده منتخبین هر استان برگزار شود و به کشورهای اطراف نیز تعمیم یابد.

وی با اشاره به تاسیس موزه هنرهای معاصر شیراز نیز گفت: به زودی تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این موزه با هماهنگی های انجام شده آغاز می شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: می توان بخشی از بار موزه هنرهای معاصر تهران را در شیراز انتقال داد.

هم چنین نمایشهای «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی» به کارگردانی آرمین حمدی پور و «چند روایت نامعتبر» به کارگردانی سید محمدهادی هاشم زاده راهی جشنواره بین المللی تئاتر فجر شدند.

بنابراین گزارش هادی مرزبان بود به عنوان نماینده هیأت داوران در آیین پایانی جشنواره تئاتر استانی فارس گفت: ای کاش این داور و داور بازی ها از جشنواره ها کنار برود تا همه بتوانند در کنار هم از تجربیات استفاده کنند.

کارگردان «تانگوی تخم مرغ داغ» افزود: هنرمند تئاتر باید جانش را روی صحنه تئاتر بگذارد و برای او تئاتر چیزی جز عبادت نباشد.

مرزبان که حاضران در سالن و هنرمندان جوان تئاتر را «بچه ها» خطاب می کرد از آن ها خواست نفس به نفس هنرمندان پیشکسوت و همکاران خود بگذارند و عطش یادگیری داشته باشند تا به هنر خلاق و پویا دست یابند.

در این مراسم مسابقه ای ناگهانی هم ترتیب داده شد تا هنرمندان به صورت بداهه در سه دقیقه مفهومی دلخواه را با اجرای صحنه ای منتقل کنند که به جز سیاه بازی نوستالژیک نادر شهسواری و حرکات فرم سیاوش صفری نژاد بقیه اجراها چنگی به دل نزد.

در ادامه مراسم سیاوش کهوری نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون روی صحنه رفت و به عنوان نماینده هیأت داوران نفرات و آثار برتر را معرفی کرد.

در بخش بازیگری نقش اول زن زهرا استواری برای نمایش نارکولپسی اول شد. شیما پور سهم الدین از نمایش کندو دوم شد و جایزه سوم  به مژده غازی بازیگر چایی راند آخر رسید.

در بازیگری نقش اول مرد، ایمان دبیری برای بازی در «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی» جایزه اول را کسب کرد. عبدالخالق استواری برای نمایش نارکلوپسی و محمد پورزند برای بازی در پره پروانه پولادی مشترکا دوم شدند. با تقدیر از مجموعه بازیگران نمایش 5+1 جایزه سوم به امیر خواجه میرکی بازیگر نمایش چند روایت نامعتبر و بهنام مرادی از نمایش اسب قاتیلن رسید.

آرمین حمدی پور نویسنده «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی»، سعیدرضا خوش شانس نویسنده «پره پروانه پولادی» و پیمان زبرجدی نویسنده «دو زیست» در بخش نویسندگی به ترتیب اول تا سوم شدند.

آرمین حمدی پور کارگردان «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی»مقام اول کارگردانی را کسب کرد. جایزه مقام دوم کارگردانی مشترکاً به پیمان زبرجدی برای نمایش دو زیست و هادی امامی مقدم برای نمایش نارکولپسی رسید. سید محمدهادی هاشم زاده برای نمایش «چند روایت نامعتبر» و نوید جعفری کارگردان «پره پروانه پولادی» مشترکاً سوم شدند.




نظرات کاربران