در حال بارگذاری ...
بلین هادی در گفت‌وگو با ایران تئاتر:

«کفش بزرگ» به نقد قدرت می‌پردازد

بلین هادی؛ سرپرست گروه تئاتر «کفش بزرگ» اعلام کرد که این نمایش تصور بالاتر بودن حاکمان از مردن را به چالش می‌کشد.

به گزارش ایران تئاتر ،بلین هادی سرپرست گروه نمایش «کفش بزرگ» که از کردستان عراق در یازدهمین جشنواره تئاتر مریوان شرکت کرده است، درباره این نمایش گفت: داستان این نمایش درباره این است که معمولا حاکمان، خود را بزرگ‌تر از مردم می‌دانند و مردم نیز خود را در برابر حاکمان کوچک می‌دانند و حاکمان نیز به این تصور دامن می‌زنند. در این نمایش به‌وسیله کفشی بزرگ که نماد حاکمیت است، کرنش چشم‌بسته مردم نسبت به حاکمانی پوچ را به تصویر کشیده‌ایم تا نشان دهیم که نه حکومت بزرگ است و نه مردم کوچک هستند. بلکه تمام ما برابر هستیم چون همه، انسانیم.

هادی ضمن اعلام این نکته که برای سومین‌بار در جشنواره تئاتر مریوان شرکت می‌کند، گفت: به همراه گروهمان در دوره‌های ششم و نهم این جشنواره حضور داشته‌ایم. جشنواره تئاتر مریوان تا کنون خوب پیش رفته است و امیدوارم سال به سال بزرگ‌تر و جذاب‌تر شود و پیوسته به راه خود ادامه دهد. البته از آن‌جا که این جشنواره عنوان بین‌المللی را بر خود دارد، باید کشورهای بیشتری در آن حضور داشته باشند.

بلین هادی میزان استقبال مردم از نخستین اجرای نمایش «کفش بزرگ» در یازدهمین جشنواره تئاتر مریوان را خوب توصیف کرد و گفت: البته در دوره‌های پیشین شاهد استقبال بهتری بودیم. همچنین از مکان اجرا بسیار راضی هستم و پارک شانو را برای اجرای تئاتر مناسب یافتم.

سرپرست گروه تئاتر عراق در مورد شیوه حضور نمایش «کفش بزرگ» در جشنواره تئاتر مریوان، گفت: این نمایش در جشنواره‌هایی در عراق به نمایش درآمده و مورد استقبال واقع شده است. داوران ایرانی نیز در این جشنواره‌ها نمایش را دیده‌اند و از آن برای حضور در جشنواره تئاتر مریوان دعوت کرده‌اند. البته کار این نمایش در مریوان به پایان نمی‌رسد و تمایل داریم در کشورهای دیگری نیز این اثر را اجرا کنیم.

نمایش «کفش بزرگ» که از کردستان عراق در یازدهمین جشنواره تئاتر مریوان شرکت کرده است، سه‌شنبه؛ ششم مهرماه نخستین اجرای خود را در پارک شانو تجربه کرد. این نمایش دو اجرای دیگر در قالب جشنواره دارد؛ چهارشنبه؛ هفتم مهرماه ساعت 12:15 «کفش بزرگ» دوباره در پارک شانو اجرا می‌شود و سپس در آخرین روز جشنواره؛ پنج‌شنبه هشتم مهرماه ساعت 11:30 گروه عراق به پارک ملت می‌رود تا برای آخرین بار نمایش «کفش بزرگ» را در قالب یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان اجرا کند.




نظرات کاربران