در حال بارگذاری ...
گزارش وضعیت تئاتر در کمیسیون هنر ومعماری شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیشترین گردش مالی تئاتر در تئاتر کمدی است

رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی گزارش از وضعیت فعلی تئاتر در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، رحمت امینی؛ سرپرست ارزشیابی و نظارت و رییس شورای مرکزی اداره کل هنرهای نمایشی درباره وضعیت تئاتر کشور گزارش داد.

امینی در این گزارش با اشاره به تئاتر تهران و استان ها گفت: اتفاقات عمده و مهم تئاتر در تهران است و به جز موارد معدودی کمتر نشانی از تئاتر رو به رشد در استان ها دیده می شود، در استان ها جریان مستمر تئاتر وجود ندارد و تئاتر استان ها فقط با جشنواره ها نفس می کشد.

رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در ادامه با تقسیم بندی تئاتر دولتی و نیمه دولتی، تئاتر خصوصی و تئاتر کمدی(آزاد) وضعیت هر یک از این تئاترها و مسایل و مشکلات آنها را بیان کرد و گفت: بیشترین گردش مالی تئاتر در حال حاضر در تئاتر کمدی است و تئاتر خصوصی در رتبه دوم و در آخر تئاتر دولتی و نیمه دولتی قرار دارند. متاسفانه تئاتر کمدی رها شده است و بیشتر تئاترهای کمدی که در حال حاضر اجرا می شود، مسایل و شوخی های سخیفی را طرح می کنند و مخاطبانی هم به تماشای چنین کارهایی رضایت داده اند.

امینی در ادامه با اشاره به فعالیت کارگردانانی که در چند سال اخیر از اجری تئاتر فاصله  داشتند، گفت: بعضی کارگردانان تئاتر که چند سال با دلایل شخصی و یا دلایل دیگر چند سالی تئاتری اجرا نکردند، دوباره تئاترهایی را روی صحنه بردند که اتفاق خوشایندی است.

 

رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی افزود: تئاتر دماسنج جامعه است و به سرعت به مسایل اجتماعی، سیاسی و ... واکنش نشان می دهد بنابراین آنچه روی صحنه های تئاتر دیده می شود یا در نمایشنامه ها بیان می شود، مسایلی است که در زیر پوست جامعه وجود دارد و لازم است نهادها و مسئولان آنها را ببینند.

در ادامه این جلسه حمیدرضا نوربخش؛ مدیر عامل خانه موسیقی نیز با اشاره به مسایل و بحث های اجرای کنسرت ها گفت: ضرورت دارد که کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به اهمیت موضوع به مبحث اجرای کنسرت در شهرستانهای زیارتی وارد شود و در جلساتی این موضوع را از نگاه هنری و تخصصی و همچنین قانونی و فرهنگی بررسی کند.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون نظرات خود را درباه گزارش وضعیت تئاتر بیان کردند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

قدردانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از هنرمندان و مسئولان تئاتر

هنر تئاتر از ابزارهای مولد در مسیر ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه است
قدردانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از هنرمندان و مسئولان تئاتر

هنر تئاتر از ابزارهای مولد در مسیر ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه است

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با ارسال پیامی خطاب به هنرمندان و دست‌اندرکاران تئاتر، تشکر و قدردانی خود را از تلاش ارزشمند آن ها در مسیر ارتقای سطح فرهنگ جامعه، اعلام کرد.

|

نظرات کاربران