در حال بارگذاری ...
کارگردان ایتالیایی حاضر در جشنواره مریوان به ایران تئاتر گفت:

ای کاش تمام اروپاییان مریوان را ببینند

کارگردان نمایش «پرچم های ایتالیایی» حضور در مریوان را تجربه‌ای بدیع و دوست‌داشتنی دانست و اعلام کرد که خوب است تمام مردم اروپا این تجربه را داشته باشند

به گزارش ایران تئاتر ، فولوا تریفورلی که با نمایش «پرچم‌های ایتالیایی» در یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان حضور دارد، درباره این نمایش گفت: «پرچم‌های ایتالیایی» بسیار به شرایط جوی وابسته است. اجرای این نمایش در هر سرزمینی و با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی و اقلیم آن، تغییر می‌کند. ما باید اجرایمان را در هر مکانی با شرایط آنجا آداپته کنیم و می‌توان گفت هر اجرای نمایش ما با اجراهای قبلی و بعدی آن بسیار متفاوت است. به عنوان مثال همان‌طور که دیدید در زمان اجرای نمایش در پارک شانو مریوان باد می‌وزید و این مسئله کمی شرایط اجرای نمایش ما را تحت تاثیر قرار داد؛ بر روی عملکرد بازیگران، بازی آن‌ها با پرچم‌ها بسیار تاثیر گذاشته بود اما خوشحالم که مخاطبان از نمایش خوششان آمد.

کارگردان «پرچم‌های ایتالیایی» درباره اجراهای قبلی این نمایش گفت: می‌توانم بگویم نمایش دور دنیا را گشته است. این اثر در ایتالیا، برزیل، آمریکا، ژاپن، چین و ... اجرا شده است.

تریفورلی ضمن اعلام این نکته که یازدهمین جشنواره تئاتر مریوان چهارمین باری است که به ایران می‌آید، گفت: البته تا کنون مریوان را ندیده بودم. پیش از این در جشنواره‌های تهران شرکت کرده بودم که بسیار فستیوال‌های خوبی بودند اما جشنواره تئاتر مریوان بسیار متفاوت است چون مردم این شهر بیشتر در اجراها دخیل می‌شوند و تئاتر برای آن‌ها از جذابیت بیشتری برخوردار است. من این شهر را بیشتر دوست دارم چون این شهر با شهرهای بزرگ متفاوت است. در این شهر مردم، خونگرم مهربان و خوبی را دیدم. از این‌که جشنواره تئاتر مریوان به پایان رسیده است و باید از این شهر بروم، ناراحتم. اگر در سال‌های آینده مسئولان برگزاری جشنواره تئاتر مریوان از ما دعوت کنند، حتما به این جشنواره خواهم آمد. مردم این شهر با تئاتر همراه می‌شوند و این هنر را درک می‌کنند. آرزو می‌کنم تمام مردم اروپایی بیایند و مریوان را ببینند.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره شرایط هنرمندان این عرصه در ایتالیا گفت: خود من وقتی نوجوانی حدودا 16 ساله بودم، گروه تئاترم را تشکیل دادم و الان 47 سال است که تئاتر کار می‌کنم. در ایتالیا دولت هیچ نوع حمایتی از من نکرد و هنوز هم دولت در این بخش ورود نمی‌کند. در ایتالیا اهالی تئاتر باید روی پای خود بایستند و خودشان راه خود را پیدا کنند.

کارگردان نمایش «پرچم‌های ایتالیایی» در مورد تاثیر نمایش فیزیکال بر تئاتر خیابانی گفت: نمایش بی‌کلام می‌تواند با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کند البته نمایش «پرچم‌های ایتالیایی» را نمی‌توان چندان تئاتر فیزیکال دانست چون این نوع تئاتر، کاملا متفاوت است و بیشتر به شاد کردن مخاطب و لذت بردن آن‌ها از اجرا توجه دارد. اعتقاد دارم هر برنامه‌ای که به جمع شدن مردم در کنار یکدیگر کمک کند، موفق است و می‌تواند تاثیر خود را بگذارد. تئاتر خیابانی می‌تواند در این زمینه بسیار مهم باشد و مخاطبان را به خود جلب کند.




نظرات کاربران