در حال بارگذاری ...
پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جشنواره مریوان

مولفه های تئاتر خیابانی اندیشه و تفکر عمومی را بر می انگیزد

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد.

به گزارش ایران تئاتر ، در متن پیام علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

"به نام خدا"

نقش و تاثیر هنر تئاتر در رشد و تعالی فرهنگ‌ امروز جهان، نزد اصحاب معرفت و اندیشه ، مقوله‌ای بدیهی و مورد توجه است . شاخص‌ها و مولفه‌های تئاتر خیابانی به ویژه هویت فرهنگی آن از طریق ارتباط مستقیم وبی واسطه با مردم ،ضمن ایجاد موجی از فعالیت­های هنری، اندیشه و تفکر عمومی را بر می­انگیزد.

اگرچه از نظر امکانات و مقدمات لازم برای نتیجه شایسته ، هنوز کمبود‌هایی به چشم‌ می‌خورد، اما تلاش دامنه‌دار هنرمندان این رشته در جهت گسترش فرهنگ‌ و تعالی ارزش‌های انسانی با آفرینش آثار هنری خوش ساخت و مضامین والای اخلاقی قابل تقدیر است.

اجرای بین­ المللی تئاتر  خیابانی مریوان در پی کوشش‌های ارزنده هنرمندان سخت‌کوش و متعهد کردستان طی سالهای اخیر، توفیق ارزشمندی است که می‌توان با سربلندی به آن بالید و در این عرصه بزرگ، حضور پرشور هنرمندان فرهیخته مریوان را ستود.

اکنون کمتر جشنواره‌ای را در جهان می‌توان یافت که گونه‌ای از آثار هنری ایرانی در آن حضور نداشته باشد. میزان استقبال هنرمندان سایر ملل نیز برای شرکت در جشنواره‌های تئاتر ایران علیرغم تبلیغات منفی، حاکی از اصالت هنر ایرانی است که از دیرباز در فرهنگ و باور مردمان این مرز‌وبوم ریشه داشته است.

این زمینه مساعد موجب گردیده که تئاتر خیابانی قابلیت و شایستگی حضور موثر در عرصه‌ تئاتر جهانی را دارا باشد و ثبت جهانی این رویداد مورد توجه قرار گیرد.

ثبت و ضبط و نگهداری و معرفی و اشاعه هنر ایرانی در قالب خلق آثار وزین صحنه‌ای و پژوهش‌های بنیادین در  ارتباط  با مراکز دانشگاهی جلوه دیگری است که زمینه‌ این حضور و شایستگی را فراهم آورده است.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در حالی برگزار می‌شود که این رویداد فراگیر هنری،  تجربه‌ای گرانسنگ را پشت سرنهاده است و  با برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی _ ایرانی در اشکال نوین و مبتکرانه، آثار خود را به نمایش می­گذارد.

از خداوند متعال برای عموم دست اندرکاران جشنواره یازدهم تئاتر خیابانی مریوان و هنرمندان ارجمند حاضر در آن سلامتی، سرافرازی و توفیقات روزافزون مسألت دارم.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران