در حال بارگذاری ...
در مصاحبه با معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد کردستان

جزئیات مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام شد

امروز؛ هشتم مهرماه یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به ایستگاه پایانی خود می‌رسد. مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۶ در کنار دریاچه زریوار برگزار خواهد شد و در این ساعت مسئولان برگزاری جشنواره در حال آماده‌سازی این مکان برای برگزاری اختتامیه هستند.

به گزارش ایران تئاتر ،به همین بهانه با جلال قلعه‌شاخانی؛ معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان کردستان و مسئول برگزاری مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره این جشنواره و برنامه‌هایی که برای مراسم اختتامیه در نظر گرفته شده است، گفت‌وگو کرد‌ه‌ایم.

جایزه‌ای به نمایش برگزیده مخاطبان اهدا می‌شود

جلال قلعه‌شاخانی درباره مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان گفت: این مراسم امروز؛ پنجشنبه؛ هشتم مهرماه با حضور مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین این وزارت‌خانه، مقامات استانی و شهرستانی، تمام هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره و مردم هنردوست شهرستان مریوان برگزار می‌شود. مجری این برنامه داریوش راشدنسب؛ از چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری استان کردستان است.

قلعه‌شاخانی ضمن اعلام این خبر که برنامه‌های متفاوتی برای مراسم در نظر گرفته شده است، به ذکر مهم‌ترین بخش‌های آن، پرداخت: علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمحمد زاهدی؛ استاندار کردستان و حجت الاسلام رحیم جعفری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر یازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این مراسم سخنرانی خواهند داشت. سپس یکی از هنرمندان استان کردستان به نمایندگی از هنرمندان حوزه نمایشی این استان مسائل و مطالبات حوزه نمایشی استان را به عرض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رساند. همچنین اجرای مراسم «هلپرکه» در برنامه اختتامیه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: مراسم اهدای جوایز در بخش‌های آیینی‌سنتی، مسابقه، پژوهش و آثار برگزیده از نظر مخاطبان را برگزار می‌کنیم. در طول روزهای برگزاری جشنواره فرم‌های نظرسنجی درباره هر یک از آثار به مخاطبان و تماشاگران داده می‌شد که آن‌ها این فرم‌ها را پر کردند و به مسئولان بازگرداندند که از این طریق توانستیم آثار برگزیه از دیدگاه مردم را نیز رصد کنیم و به ایم آثار نیز جوایزی تعلق می‌گیرد.




نظرات کاربران