در حال بارگذاری ...
فرماندار مریوان:

برای نخستین‌بار وزیر ارشاد و استان‌دار کردستان به جشنواره تئاتر مریوان آمدند

محمد فلاحی ، فرماندار مریوان در آستانه برپایی آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از شکوفایی و رشد جشنواره تئاتر خیابانی در این استان و شهر مریوان همچنین میزبانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت

به گزارش ایران تئاتر ، محمد فلاحی؛ فرماندار مریوان درباره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: زمانی که به یازده دوره جشنواره مریوان نگاهی می‌اندازیم، شرایط روبه‌ رشد این جشنواره را چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی می‌بینیم. به یاد دارم در دهه 80 که دور نخست این جشنواره برگزار شد، معاون فرهنگی فرمانداری مریوان بودم، این جشنواره بسیار ساده و ابتدایی برگزار می‌شد و تنها چهار یا پنج استان در آن حضور داشتند اما به‌مرور این جشنواره در سطح ملی برای خود جایگاه پیدا کرد و از سراسر ایران در این جشنواره حضور داشتند. در دو یا سه سال اخیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با تدبیر و برنامه‌ریزی‌ای که برای آن انجام شده است، به بالندگی بسیار خوبی دست یافته است. با طرح و برنامه‌ریزی‌ای که دوستان در حوزه تهران و استان کردستان برای این جشنواره در نظر گرفتند، این دوره شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این جشنواره هستیم. اساسا جشنواره تئاتر مریوان هر سال از سال پیش بهتر برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در دوره‌های پیشین جای خالی مسئولان مرکز احساس می‌شد و در آن دوره‌ها به‌غیر از مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، دیگر مسئولان حضور نداشتند اما خوشبختانه در این دوره برای نخستین بار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزیر و استاندار کردستان به این جشنواره می‌آیند و در مراسم اختتامیه شرکت می‌کنند. این اتفاق، بسیار مایه خوشبختی است و سبب می‌شود توجه جدی و خوبی به تئاتر خیابانی صورت گیرد. با این توجه امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم بهتر و پربارتر این جشنواره را برگزار کنیم.

محمد فلاحی یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را با برنامه دانست و گفت: در این دوره استقبال بسیار خوبی از آثار ارائه شده در جشنواره صورت گرفت؛ در این دوره از ایتالیا، ارمنستان و عراق حضور داشتند. سال گذشته از سوی کشورهای خارجی استقبال خوبی از جشنواره تئاتر مریوان صورت نمی‌گرفت اما در این دوره گروه‌های خارجی بسیار به حضور در جشنواره مریوان راغب بودند. همچنین در این دوره داوران بسیار خوبی آثار را داوری کردند. به عنوان مثال یکی از داوران جشنواره، دکتر بهروز غریب‌پور بود که در سطح بین‌المللی بسیار مطرح است. همان‌طور که گفتم جشنواره تئاتر مریوان رو به رشد است و در این دوره نیز شاهد رشد بسیار خوبی بودیم.

فلاحی درباره تاثیر جشنواره تئاتر مریوان بر این شهر، گفت: توانسته‌ایم مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره را فراهم کنیم و خوشبختانه از سوی مردم مریوان استقبال بسیار خوبی از جشنواره تئاتر خیابانی می‌شود. اساسا این ‌که تا کنون یازده دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزار شده است، نشان از علاقه‌مندی مردم این شهر به تئاتر خیابانی و حضور خوب آن‌ها در مکان اجرای تئاتر است. استمرار این جشنواره، به این معنا است که جشنواره با مردم ارتباط بسیار خوبی دارد. در جشنواره تئاتر مریوان نمایش‌های خوبی اجرا می‌شود. خصوصا نمایش‌هایی که در حوزه زیست‌محیطی و دریاچه زیبای زریوار هستند؛ بر روی مردم بسیار تاثیر گذاشته‌اند و مردم مریوان احساس خوبی نسبت به محیط‌زیست دارند و با آن رفتار درستی دارند.

فرماندار مریوان ضمن اعلام این خبر که در طول سال در پارک شانو و کنار دریاچه زریوار تئاتر خیابانی اجرا می‌شود، درباره این پارک گفت: احداث پارک شانو که دو مکان اختصاصی برای اجرای تئاتر خیابانی دارد، به دلیل جایگاه بسیار خوب تئاتر خیابانی در مریوان اتفاق افتاد. این پارک سال 93 احداث شد و برخلاف اغلب پروژه‌ها که زمان‌بر هستند، این پارک را حداکثر ظرف دو ماه احداث کردیم و در نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آن را مورد بهره‌برداری قرار دادیم.

محمد فلاحی در پایان گفت: امیدوارم در سال آینده دوستان کمک بیشتری به ما بکنند تا بتوانیم جشنواره‌ای بهتر برگزار کنیم و روند رو به رشد جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان متوقف نشود.




نظرات کاربران