در حال بارگذاری ...
انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار می کند

خوانش نمایشنامه ای از اکبر رادی

نمایشنامه خوانی های خانه تئاتر با خوانش نمایشنامه از پشت شیشه ها یکی از مطرح ترین نوشته های اکبر رادی ادامه می یابد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه خوانی از پشت شیشه ها به کارگردانی اکبر سنگی و خوانش گری فروغ بهرامی، پویان یحیی پور، فرانک ترابی، اکبر سنگی و معصومه اسمی انجام می شود.

هم چنین شهرام کرمی به عنوان کارشناس و تحلیلگر متن در این جلسه حضور خواهد داشت.

در بخشی از نمایشنامه از پشت شیشه ها آمده است:‌ «اتاقی است خاکستری. دری سمت چپ، دری سمت راست، پنجره ای رو‌به‌رو. جلوی پنجره پرده خاکستری رنگی افتاده است. دو سه تابلو، یک گرام، یک کوزه عتیقه ویک کتابخانه کوچک تزیینات اتاق را تشکیل می دهند. وسط، یک میز بزرگ کشودار و سه طرف آن صندلی دیده می شود... نور باید به گونه ای تنظیم شود که حرکت زمان را ثبت کند و نوسان آن از بامداد به سوی غرب است...»

نمایشنامه خوانی های خانه تئاتر از مرداد ماه  با نمایشنامه خوانی مرگ و دختر جوان اثر آریل دورفمان آغاز شد. شهریور ماه نیز نمایشنامه خوانی پنچری نوشته نوشته فردریش دورنمات انجام شد.

کارشناس متن جلسه مرداد ماه سعیداسدی و کارشناس متن جلسه شهریور ماه بهزاد فراهانی بود.

نمایشنامه خوانی های خانه تئاتر تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

نمایشنامه خوانی از پشت شیشه ها ساعت 16 چهاردهم مهرماه در سالن اجتماعات خانه تئاتر انجام می شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

نظرات کاربران