در حال بارگذاری ...
تنها نماینده ایران در یک رویداد بین المللی

سیب زمینی های برشته به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی کرکوک می رود

پس از حضور در یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ، تئاتر خیابانی طنز " سیب زمینی های برشته - په تاته برژاوه کان " از گروه تئاتر آناهیتا سقز بعنوان تنها نماینده ایران به بخش مسابقه سومین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی کرکوک عراق راه یافت.

به گزارش ایران تئاتر، این تئاتر خیابانی را هاورئ رضایی طراحی و کارگردانی کرده و درآن هاورئ رضایی و امین صادقی به ایفای نقش می پردازند. زبان نمایش کُردی و فضای نمایش فضایی شاد بوده و در قالبی طنز به انتقاد از بروکراسی اداری در استخدامات و بیکاری جوانان می پردازد که با وارد کردن تماشاگران و درگیر کردن آنان با مواردی نظیر اعتیاد ، دانشگاه ، ازدواج ، مدرک گیری و... فضایی نشاط آور و البته تراژیک را در آنها ایجاد می کند.
این نمایش همچنین در یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان بعنوان نماینده ای از سقز شرکت داشته و پس از اجراهایی موفق و تماشاگر پسند ، از سوی مسئولان برگزاری سومین جشنواره تئاتر خیابانی کرکوک انتخاب و طی ارسال دعوت نامه ای کتبی به دفتر گروه تئاتر آناهیتا ، که اکنون به گروه هنری نام آشنایی در کُردستان تبدیل شده است ، بعنوان نماینده تئاتر ایران به این جشنواره دعوت شدند.
 همچنین جشنواره تئاتر کرکوک از تاریخ 2016/10/15 مصادف با 24 مهر 95 آغاز و به مدت 4 روز ادامه خواهد یافت.
گفتنی است سال گذشته نیز همچنین گروه آناهیتا با اجرای دو نمایش " برینی هه زار ئاواز  " و " په یکه ره " به کارگردانی علیرضا اسماعیلی ، در  شهرهای اقلیم کُردستان عراق نظیر اربیل ، سُلیمانیه ، سوران و رواندز حضور یافتند و با این حضور سومین حضور این گروه نمایشی در کشور عراق رقم خورده است.




نظرات کاربران