در حال بارگذاری ...
با میزبانی 18 تماشاگر در هر اجرا و از 29 مهرماه:

دادا با «که» به پندار می‌آید

نمایش «که» کاری از گروه «دادا» با طراحی و کارگردانی شایان فیروزی از ۲۹ مهرماه در تماشاخانه پندار به صحنه می‌رود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، نمایش «که» پیش‌تر در خردادماه سال جاری در تماشاخانه پندار به صحنه رفته بود، به دلیل استقبال مخاطبان، بار دیگر از 29 مهرماه اجرای مجدد خود را از سر خواهد گرفت و در هر اجرا به دلیل شیوه خاص اجرایی میزبان فقط 18 تماشاگر خواهد بود.

«که» کلاژی از ادبیات روز جهان است که با دست‌مایه قرار دادن تئاتر پست‌مدرن، ساختارشکنی می‌کند و با پرداخت به زندگی انسان امروز، تلنگری جنون‌آمیز به مخاطب می‌زند و او را وادار به اندیشیدن می‌کند.

در این اثر نمایشی امیرنیما الهی، حسام‌الدین حسنی، زینب دلنوازنژاد، زهره رمضانی، محمد زنجانی، حسین ضیائیان، مرضیه سلیمی‌فرد، سنا میرجعفری، سعید نادری، سراج نعمتی و امید نمازی‌شیرازی به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل گروه عبارت‌اند از طراح صحنه و انتخاب موسیقی: شایان فیروزی، طراح لباس: زینب دلنوازنژاد، طراحان نور: کیانوش بابادی و سعید نادری، طراح پوستر و بروشور: امیرنیما الهی، گروه کارگردانی: مهسا باقری و ویدا کشاورز، مدیر هماهنگی: سنا میرجعفری، منشی صحنه: مرضیه سلیمی‌فرد، مدیران صحنه: سراج نعمتی و حسام‌الدین حسنی، دستیار صحنه: حسین ضیائیان، عکاس: میلاد جوادی، حامد شفیعی، ساخت تیزر: شایان فیروزی حامد شفیعی، مینا به‌کار و نازنین رفاهی، مدیر روابط عمومی: راحیل روحانی‌زاده، مشاور رسانه‌ای: زهره رمضانی و تبلیغات فضای مجازی: خبرنامه تئاتر.

گروه «دادا» به سرپرستی شایان فیروزی فعالیت خود را از سال 1379 و در قالب تئاتر اینتراکتیو آغاز کرده است و با رویکردی تازه به هنر تئاتر در مواجهه با مخاطب و شکستن عادت‌های متداول از شیوه تا محل اجرا، تغییر کاربرد ادبیات در تئاتر و ... گام برمی‌دارد. ازجمله فعالیت‌های پیشین این گروه می‌توان به اجرای نمایش‌های: «گلوله رو گذاشت توی اسلحه، دستشو گذاشت روی ماشه، نوک اسلحه رو گذاشت روی شقیقه‌اش، ماشه رو نکشید» (تماشاخانه آو 1393)، «لطفا به این سیب دست بزنید» (خانه نمایش دا 1394 و سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر)، «آخرین روایت از شهرزاد قصه‌گو» (چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی) و ... اشاره کرد. گروه دادا همچنین با حضور در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی را نیز کسب کرده است.

نمایش «که» از 29 مهرماه هرروز به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:00 در تماشاخانه پندار روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید اینترنتی بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند و یا برای رزرو تلفنی با شماره‌های 09196787032 و 09374069982 تماس بگیرند.




نظرات کاربران