در حال بارگذاری ...
ابراهیم آبادی بازیگر وکارگردان باسابقه تئاتر:

نمایش قصه ها غصه شدند را با موضوع شهدای مدافع حرم روی صحنه می برم

ابراهیم آبادی بازیگر، کارگردان و نویسنده پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که بیش از سه دهه است دراین حوزه فعالیت دارد از اجرای نمایشی با موضوع شهدای مداقع حرم خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر ، این هنرمند با سابقه ومدیروسرپرست تروپ تئاترتوسکا که تا کنون ۲۷ نمایشنامه و ۳۶ فیلمنامه نوشته است وسال قبل هم نمایش «پله آخر» را بعد از ۱۰ سال دوری ازتئاتردر تماشاخانه تازه تاسیس تتماج به صحنه برده بود. این روزها در تدارک اجرای جدید نمایشی است ومدتی است دراداره تئاتر نمایش "قصه ها غصه شدند" را برای اجرا در زمستان با گروهش تمرین می کند.

ابراهیم آبادی درباره تم و موضوع نمایشش گفت : موضوع این نمایش درباره زندگی مادرو پدری است که در یک خانه اجاره ای برای فرزند دورازخودشان هرشب جشن تولد می گیرند.این پدرمادردر رویاهایشان تصورمی کنند پسرشان به نزد آنها برمی گردد. با ورود ناگهانی پس، پدرو مادرگیج و سرگردان می شوند ودرادامه متوجه می شویم پسرعضو نیروهای مردمی مدافع حرم است وساکش جا می ماند واتفاقاتی رخ می دهد و نمایش دارای چهارشخصیت اصلی  است.

 این کارگردان در باره ساختار این نمایش تاکید کرد : نمایش ساختار ذهنی وسورئالیستی دارد و تمرینات پروسه طولانی مدتی دارند.

 وی درباره شرایط تمرین و اجرای "قصه ها غصه شدند" عنوان کرد : متاسفانه به علت ترافیک گروههای تمرینی در اداره تئاترفقط هفته ای سه روز تمرین درمدت سه هفته در اختیار ما قرار دارد که زمان مناسبی برای آماده کردن نمایش برای اجرا نیست. امیدوارم به ما پیش کسوتان بهای بیشتری داده شود.

این بازیگر درباره عوامل اجرایی  این پروژه افزود:عاطفه حق شناس، علی علیمحمدی،حسین نصیری و علی نوفر بازیگران نمایش هستند. با توجه به فضای نمایش به اجرای آن درفرهنگ سرای ارسباران فکر کرده ام .

نمایش هایی چون «نی زارآنسوی رودخانه»، «زنهایی از نسکاولی»، «۱۲صندلی سیاه »،«حقه باز»  از جمله کارهای گذشته او به شمار می روند.

 




نظرات کاربران