در حال بارگذاری ...
در صورت تامین بودجه

«شکسپیر عشق 2001» به فستیوال بین‌المللی تئاتر بلاروس می‌رود

 نمایش «شکسپیر عشق ۲۰۰۱» نوشته میلاد اکبر‌نژاد و کارگردانی عباس اقسامی به بخش اصلی فستیوال بین‌المللی تئاتر بلاروس راه یافته است و اگر هزینه ایاب و ذهاب گروه فراهم شود، این اثر در بلاروس اجرا می‌شود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، عباس اقسامی با اعلام خبر راه‌یابی نمایش «شکسپیر عشق ۲۰۰۱» نوشته میلاد اکبر‌نژاد و با کارگردانی عباس اقسامی به بخش اصلی فستیوال بین‌المللی تئاتر بلاروس ، گفت: فستیوال بین‌المللی تئاتر بلاروس از سوم تا دهم آذرماه امسال در دو بخش دانشگاهی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و در این دوره میزبان 26 نمایش از کشورهای مختلف است که «شکسپیر عشق 2001» نیز به عنوان نماینده ایران در این رویداد تئاتری و در بخش حرفه‌ای حضور پیدا می‌کند. البته با توجه این نکته که هزینه‌های ترانسفر باید توسط گروه تامین شود، درنتیجه گروه تنها در صورتی قادر به حضور در این فستیوال خواهد بود که رایزنی‌های صورت گرفته با برخی متولیان فرهنگی کشور به ثمر بنشیند و هزینه مربوطه تامین شود. «شکسپیر عشق 2001» سال گذشته نیز در فستیوال بین‌المللی تئاتر اسپانیا حضور داشته اما متاسفانه تاکنون شرایط برای اجرای عمومی این اثر در داخل کشور فراهم نشده است.

به گفته اقسامی، «شکسپیر عشق 2001» یک نمایش کمدی موزیکال و اثری پارودیک بر اساس «رومیو و ژولیت» اثر شکسپیر است و افشین زارعی، سلمان خطی، علی تقی‌زاده، سامان خلیلیان، حسین جمالی، مهدی حاجیان و آرام خلخالی به عنوان بازیگران و سحر ابراهیمی‌مهر در مقام دستیار کارگردان و برنامه‌ریز در این نمایش 50 دقیقه‌ای حضور دارند.

لازم به ذکر است این گروه اجرایی در سال ۹۳ نیز با نمایش «تردید نکن هوراشیو» در فستیوال بین‌المللی تئاتر پرتغال حضور داشته و پیش از این نیز در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر در کشورهای هند، مالزی، فرانسه، ارمنستان و لهستان شرکت کرده‌اند.




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت
نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت

سیدعلی تدین صدوقی: این شب‌ها گذرتان به تئاتر شهر بیفتد در سالن قشقایی می‌توانید تماشاگر نمایش «نفرین رزالین» تازه‌ترین اثر نمایشی مسعود طیبی باشید. نمایشی که درام معروف «رومئو و ...

|

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران