در حال بارگذاری ...
رییس مجموعه نمایش های موزیکال آذربایجان گفت:

با همکاری کشورهای منطقه پروژه های بین المللی را شکل بدهیم

رییس مجموعه نمایش های موزیکال جمهوری آذربایجان گفت: کشورهای شرکت کننده در نشست مدیران هنرهای نمایشی غرب آسیا نمایندگان کشورهای شرکت کننده از تجربیات خودشان گفتند و با ظرفیت های نمایشی یکدیگر آشنا شدیم .

علی قسمت لالایف ضمن بیان مطلب به ایران تئاتر گفت: صنعت تئاتر صنعتی است که ارکانش به شکل زنجیره ای به هم وصل است. وقتی یک کشور با شرایط این هنر در کشورهای دیگر باخبر باشد، می تواند از این طریق تاثیر بگیرد. به همین دلیل، دور هم جمع شدن مدیران تئاتر کشورهای مختلف می تواند تاثیرگذار باشد و نتایج خوبی داشته باشد.

وی افزود: امروزه می بینیم برای شرکت در تئاتر آذربایجان کارگردان های مختلف و هنرمندان بسیاری از کشورهای مختلف شرکت می کنند و این اتفاق بسیار خوبی است. ما می توانیم با همکاری یکدیگر می توانیم پروژه های بین المللی را شکل بدهیم و اجرا کنیم.

علی قسمت لالایف ادامه داد: ایده هایی به این شکل که کشورها می توانند با هم تبادل اطلاعات کنند، بسیار مهم است. همیشه برای ما مهم است که تئاتر آذربایجان در فستیوال های جهانی شرکت کند چرا که اثرات بسیار مفیدی خواهد داشت. چند وقت دیگر هم یک فستیوال جهانی در آذربایجان برگزار می شود که  از 40 کشور دنیا 150مهمان داریم و یک تیم بلندپایه از مقامات تئاتر ایران هم در این فستیوال شرکت می کنند.

وی در پایان درباره شرایط تئاتر آذربایجان تصریح کرد: امروزه تئاتر در آذربایجان یکی از مهم ترین موضوعات برای دولت است و تئاتر حرفه ای آذربایجان بسیار مورد حمایت دولت است. در آذربایجان 26 تئاتر دولتی داریم. تمامی هنرمندان نیز تحت حمایت دولت هستند و این موضوع روی کیفیت آثار تاثیر می گذارد و به قابلیت خلق آثار بهتری منجر می شود.




نظرات کاربران