در حال بارگذاری ...
احمدحسن‌موسی ساعدی مشاور هنری وزارت فرهنگ عراق :

همکاری با ایران نوعی خیزش در تئاتر عراق را رقم می زند

مشاور هنری وزارت فرهنگ عراق ابراز امیدواری کرد ساعدی همکاری ایران و عراق در تئاتر با تمام قوم‌های ساکن در عراق به وقوع بپیوندد.

 احمدحسن‌موسی ساعدی، مشاور هنری بخش سینما و تئاتر وزارت فرهنگ و گردشگری عراق پس از اتمام نشست مدیران هنری غرب آسیا و امضای تفاهم‌نامه این نشست، به ایران تئاترگفت: در این سفر برای نخستین‌بار به ایران آمدم. فکر نمی‌کردم ایران تا این حد متمدن و دارای میراث باستانی باشد. ایران واقعا سالن‌های بسیار بزرگ، مجهز و زیبایی دارد که از آن ‌جمله می‌توانم به مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر اشاره کنم که از هر دو تئاتر در این مدت بازدید کردم.

وی در ادامه افزود: تئاتر ایران بسیار پیشرفته است. در این سه روزی که در ایران بودم، دو نمایش بسیار خوب را در این سالن‌های زیبا و مجهز دیدم و میزان استقبال مخاطبان نیز از تئاتر در ایران بسیار خوب است.

مشاور هنری بخش سینما و تئاتر وزارت فرهنگ و گردشگری عراق درباره تفاهم‌نامه نشست «مدیران هنرهای نمایشی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا» گفت: معتقدم که این تفاهم‌نامه به اینجا و 11 کشور ختم نخواهد شد و گام‌های بیشتری را بر خواهد داشت و کشورهای بیشتری را شامل خواهد شد. فکر می‌کنم با ارتباط برقرار کردن با تئاتر و بخش نمایش ایران می‌توانیم نوعی خیزش در تئاتر عراق را داشته باشیم. از جمهوری اسلامی ایران و اداره کل هنرهای نمایشی این کشور تشکر می‌کنم که چنین امکانی را به‌وجود آورد و برای این منظور پیش‌قدم شد.

ساعدی ضمن اعلام این مطلب که همکاری‌های بیشتر با ایران در زمینه تئاتر یکی از آرزوهای مسئولان فرهنگ و هنر عراق است، گفت: ایران و عراق در زمینه تولید مشترک با یکدیگر همکاری‌هایی داشته‌اند. امیدواریم این همکاری افزایش یابد تا به ما در تولید یک زندگی مدنی و فرهنگی کمک کند. همکاری‌های ایران و عراق در حوزه تئاتر اغلب به کردستان عراق محدود شده است؛ امیدوارم این همکاری با تمام قوم‌های ساکن در عراق به وقوع بپیوندد. همچنین امیدوارم تمام قوم‌هایی که در عراق زندگی می‌کنند با یکدیگر متحد شوند تا بتوانیم به همراه آن‌ها از فرهنگ و تئاتر ایران استفاده کنیم.




نظرات کاربران