در حال بارگذاری ...
کارگاه عملی با حضور هنرمندان داخلی و خارجی در روز افتتاحیه

دهمین سوگواره هنر عاشورایی امروز افتتاح می‌شود

جمعی از هنرمندان ایرانی به همراه هنرمندان کشورهای لبنان و عراق در افتتاحیه دهمین سوگواره هنر عاشورایی کارگاه عملی برگزار می‌کنند.

به گزارش دریافتیایران تئاتر ، عصر امروز، سه‌شنبه 11 آبان ماه و در روز افتتاحیه دهمین سوگواره هنر عاشورایی، کارگاه عملی با حضور هنرمندان داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
در این کارگاه قرار است، محمد عیاش و حسین یونس از لبنان و احمد عماد السعداوی از عراق به نمایندگی از "مرکز فرهنگی خط عربی" عراق و از ایران هم حاج عبدالله حاج سید حسن، شاهرخی و منصوره عالیخانی به طراحی آثاری در این سوگواره بپردازند.
در این دوره مجموعاً 109 اثر در سه بخش پوستر و پرچم، تصویرسازی، و نقاشی که به ترتیب 35  اثر در بخش پوستر، 17 اثر در بخش پرچم، 46 اثر در بخش تصویرسازی، و11 اثر در بخش نقاشی به روی دیوار می‌روند. همچنین 7 اثر از هنرمندان کشورهای دیگر در این نمایشگاه حاضر هستند.
این سوگواره در بخش‌های نقاشی، پوستر و پرچم، با موضوع "حماسه عاشورا" و در بخش تصویرسازی با موضوع "قاسم بن الحسن" امروز، 11 آبان ماه افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه آثار آن در گالری‌های "ابوالفضل عالی" و "خانه عکاسان حوزه  هنری" به نمایش گذاشته می‌شوند.
گفتنی است، حوزه هنری انقلاب اسلامی این سوگواره را با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های واقعه کربلا در زمینه خلق آثار تجسمی بـرگزار می‌کند.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران