در حال بارگذاری ...
...

تمام انرژی شورا صرف ایجاد هویت حرفه‌ای برای تئاتر تهران می‌شود

این شورا پیامد جلسات مختلف در دوره‌های متوالی مدیریت‌های تئاتر تشکیل شد که هویت بخشی به سالن‌ها را پیگیری می‌کند. نوع هزینه کرد بودجه با عنایت به هنر تئاتر می‌بایست به شکلی سامان داده شود که آن را به هنری مطلوب برساند. علاوه بر آن به اعتقاد من تخصیص سالن‌ها به هنرمندان، باید سامان دهی شود به طوری که نباید کاری در سالنی روی صحنه برود که تعداد تماشاگران از تعداد بازیگران کمتر باشد. این نیاز به ارزیابی و بررسی دارد. این‌ها مواردی هستند که در شورای راهبردی تئاتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

هویت بخشی به سالن‌ها و تئاتر حرفه‌ای از عمده اهداف شورای راهبردی تئاتر است.
بهروز غریب‌پور؛ مدیر عامل خانه هنرمندان ایران و عضو شورای راهبردی تئاتر درباره موضوعات مورد بحث در این شورا گفت:«این شورا پیامد جلسات مختلف در دوره‌های متوالی مدیریت‌های تئاتر تشکیل شد که هویت بخشی به سالن‌ها را پیگیری می‌کند. نوع هزینه کرد بودجه با عنایت به هنر تئاتر می‌بایست به شکلی سامان داده شود که آن را به هنری مطلوب برساند. علاوه بر آن به اعتقاد من تخصیص سالن‌ها به هنرمندان، باید سامان دهی شود به طوری که نباید کاری در سالنی روی صحنه برود که تعداد تماشاگران از تعداد بازیگران کمتر باشد. این نیاز به ارزیابی و بررسی دارد. این‌ها مواردی هستند که در شورای راهبردی تئاتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.»
وی ادامه داد:«به نظر من تمام انرژی شورا بر این گذاشته شده که به تئاتر تهران هویت حرفه‌ای بدهد. یک تئاتر دانشجویی فوق‌العاده خوب هم در هیچ جای دنیا به سالن اصلی تئاترشهر نمی‌آید، همان طور که در یک سالن کوچک نیز کارهای فوق‌العاده‌ای اجرا می‌شوند. برنامه‌ریزی در این زمینه مخاطب را نسبت به سالن‌ها و اجراها آگاه می‌سازد.»
وی تاکید کرد:«در حال حاضر مشغول گفت‌وگو هستیم و هر زمان به نتیجه برسیم نظر نهایی شورا را اعلام می‌کنیم و آن چه در پایان اعلام می‌شود نظر همه اعضای شورا خواهد بود.»
این نویسنده و کارگردان تئاتر که به تازگی همراه گروه اجرایی اپرای عروسکی رستم و سهراب از گرگان بازگشته درباره این سفر چهار روزه گفت:«طی چهار روز از 14 تا 17 مرداد هفت اجرا داشتیم که به احترام تماشاگر و شاید برای آخرین بار این امتیاز را برای تماشاگران گرگانی قائل شدیم که هر روز دو اجرا و با فاصله زمانی اندکی داشته باشیم.»
وی ضمن این که اجرا در گرگان را فوق‌العاده توصیف می‌کرد، درباره میزبانی این شهر گفت:«میزبان و تماشاگر برخوردی بسیار فرهنگی داشتند و همه چیز بسیار خوب و عالی بود.»
غریب‌پور درباره برپایی دو ورک‌شاپ در این سفر افزود:«نکته جالب در سفر گرگان، برپایی دو ورک‌شاپ من و رمزگشایی از نحوه اجرا، بازی دادن و تمهیدات صحنه‌ای برای علاقه‌مندان نمایش عروسکی بود. با برپایی ورک‌شاپ دین خودمان را به مشتاقان هنر عروسکی و نمایش ادا کردیم.»