در حال بارگذاری ...
تئاتری که در آن مقیاس و اندازه حرف اول را می‌زند

رقابت میکرو تئاتری ها درسالن قشقایی

این روزها در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر، پیرو پروژه‌های پژوهشی این مجموعه، میکرو تئاترهایی از گروه لیو به سرپرستی محمدحسن معجونی و مدیریت بخش میکرو لیو، کیوان سررشته به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، گروه لیو که اولین و تنها مجری اصلی میکرو تئاتر به ‌عنوان گونه نمایشی بینا رشته‌ای میان تئاتر عروسکی و مدیاست، این بار شکل تازه‌ای از تئاتر روز جهان را به این مجموعه آورده است. این فعالیت که از سال‌های گذشته با برگزاری جشنواره میکرو لیو و همکاری موسسه نوروز هنر به صورت رقابتی برگزار می‌شد، تاکنون موفق به گشودن دریچه تازه‌ای به تئاتر عروسکی ایران، موازی با فن‌های روز جهانی شده است. الکا هدایت یکی از همراهان این پروژه گفت: «در میکرو تئاتر، مقیاس و اندازه حرف اول را می‌زند. شاید در نگاه اول به تئاتر ماکتی و کوچک برسیم اما لازمه‌اش این نیست و آنچه مهم است مقیاس بازیگر و اشیاست.» او در ادامه افزود: «این نمایش که تاکنون به شکل عروسکی اجرا شده، بیشتر در حوزه نمایش عروسکی قرار می‌گیرد. البته جریان میکرو تئاتر همچنان علامت سؤالی است که تعریف و چارچوب مشخصی ندارد و همه ما در حال آزمون ‌و خطا هستیم که این خود به آشتی دادن هنرمندان حوزه تئاتر عروسکی و سایر آثار نمایشی کمک می‌کند.» هدایت در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: «در این دوره از اجراهای تئاتر شهر فراخوانی از سوی گروه لیو منتشر نشد و محمدحسن معجونی برترین کارهای اجرا شده در دوره‌های قبل را به مجموعه معرفی کرد.»

این گروه به مدت 5 روز تا تاریخ 28 آبان به نمایش فیلم تئاترهایی از بهترین میکرو تئاترهای کشورهایی همچون اسپانیا، آلمان، انگلستان، چک‌اسلواکی و... به‌صورت رایگان پرداخته و در جهت معرفی بیشتر این دسته از آثار نمایشی کارگاه‌ها و درس گروهی‌های یک ‌روزه رایگان در همین سالن برای تمامی علاقه‌مندان برگزار می‌شود. همچنین این کارگاه‌ها در چهار شاخه آهنگسازی و کاربرد صدا در میکرو تئاتر توسط پویا پور امین، هنرهای تجسمی توسط ژینوس تقی زاده، تکنیک‌های تصویربرداری در میکرو تئاتر توسط حسین خوش‌بین و روایت و متن نمایشی در میکرو تئاتر توسط محمد زارعی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران