در حال بارگذاری ...
رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا خبر داد:

طراحی برای برگزاری هفته های تئاتری بین دو کشور

علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا درباره ارتباط هنر تئاتر دو کشور ایران و اسپانیا از حضور هنرمندان در جشنواره ها و برنامه ریزی برای برپایی هفته های تئاتر در دو کشور صحبت کرد.

علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا درباره ارتباط هنر تئاتر دو کشور ایران و اسپانیا از حضور هنرمندان در جشنواره ها و برنامه ریزی برای برپایی هفته های تئاتر در دو کشور صحبت کرد.

به گزارش ایران تئاتر، علیرضا اسماعیلی با بیان این جمله که وظیفه رایزنان فرهنگی معرفی فرهنگ ایران اسلامی به کشورهای دیگر است و طبیعی است که از برنامه ها و حوزه های مختلف هنر برای این امر استفاده کنیم گفت: تا کنون از برنامه چاپ  کتاب تا برنامه های مختلف هنری مانند برگزاری نمایشگاه ها، نشست های مختلف دانشگاهی و سمینار ها ، برنامه های متفاوت فرهنگی و هنری برای این هدف داشته ایم. نمایندگی ما در مادرید یک سری برنامه های تئاتری را شروع کرده و در این مدت توانسته ایم بعضی از فعالیت ها را به اجرا بگذاریم.

وی درباره فعالیت های بخش فرهنگی سفارت در زمینه معرفی تئاتر ایران ادامه داد: تئاتر ما اینجا خیلی شناخته شده نیست. با این وجود که تئاتر قوی و غنی داریم. یکی از بحث هایی که معمولا در اینجا با کمک ما به انجام می رسد حضور برخی از گروه های تئاتری در جشنواره تئاتر فجر و ارتباطاتی که بعد از آن ایجاد می شود است. در برخی از جشنواره هایی که اینجا برگزار می شود گروه های تئاتری ما می توانند شرکت کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر هنرمندانی که برای حضور در جشنواره ها به اسپانیا می روند به بخش فرهنگی اطلاع بدهند هر کمکی که از دستمان بر بیاید برایشان خواهیم کرد. یک نکته که اهمیت زیادی دارد این است که دوستان جشنواره ها را نمی شناسند و مناسب است که در این جور مواقع ارتباط با رایزنی فرهنگی کشورمان داشته باشند تا اطلاعات کافی درباره جشنواره ها به آنها بدهند.

وی از تلاش برای اجرای آثار نمایشی ایران در کشوراسپانیا به همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و طرف اسپانیایی خبر داده و افزود: می توانیم اطلاعات کافی درباره جشنواره های هنری اسپانیا در اختیار هنرمندان کشورمان قرار دهیم . از سوی دیگر این امکان وجود دارد که پروژه مشترکی را با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی ، معاونت فرهنگی سازمان ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی سفارت طراحی و در اسپانیا به اجرا در آوریم.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با اشاره به سفر مدیر کل هنرهای نمایشی به اسپانیا و استقبال بسیار خوب مردم از نمایشگاه عروسک های نمایشی زهرا صبری گفت: در این سفر برگزاری هفته های فرهنگی بین دو کشور مطرح شد که در حال حاضر به دنبال تعریف یک برنامه منسجم برای آن هستیم تا هفته تئاتر بین دو کشور را شاهد باشیم.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که بعد از برجام آیا در سطح روابط فرهنگی دو کشور تغییراتی را شاهد بوده اید گفت: بعد از تفاهم نامه برجام ارتباطات بسیار زیادی را پیدا کرده ایم. افراد و موسسات بسیاری به ما مراجعه می کنند. اظهار علاقه بسیاری می کنند که در زمینه های مختلف گردشگری و فرهنگی با ایران همکاری داشته باشند.

 




نظرات کاربران