در حال بارگذاری ...
با نگاهی بر نمایشنامه های سقراط، خانه ابری و سفر طولانی

آثار مهین صدفی در قالب یک مجموعه منتشر شد

سه اثر مهین صدفی در قالب یک کتاب با عنوان «نمایشنامه های سقراط، سفر طولانی و خانه‌ی ابری» تابستان امسال روانه بازار نشر شد.

 

به گزارش ایران تئاتر، این نویسنده در مقدمه کتاب خود به  چگونگی روابط میان انسان ها پرداخته است،کنش های انسان ها در پایان هزاره دوم و شروع هزاری سوم، قرن تسلط تکنولوژی و جهانی سازی و تأثیرات آن بر انسان و روابط انسانی را به شیوه متفاوتی به چالش می‌کشد. 

این کتاب شامل سه نمایشنامه «سقراط»، «سفر طولانی» و «خانه ابری» است که در خلاصه آنها آمده است:

نمایشنامه‌ «سقراط» که در پی خوانش واپسین دفاعیات او شکل گرفته است، با نگاهی آزاد، آخرین ساعات زندگی این فیلسوف را به تصویر می‌کشد؛ ساعات شومی که پژواک سخنان سقراط، در گوش آتنیان طنین‌انداز می‌شود.

نمایشنامه‌ «سفر طولانی»، برخورد دو شخصیت زن و مرد در ایستگاه متروک قطار است. شخصیت های این نمایشنامه از سویی به دنبال عشق و آرزوهای انسانی شان هستند و از سوی دیگر قربانیان واقعیت خشن و تلخ اجتماعی.

نمایشنامه‌«خانه‌ ابری»، سومین اثر منتشر شده در کتاب مهین صدفی، داستان خانواده‌ای سه‌نفره را روایت می‌کند که در محیطی سرد و سنگین و با روابطی محدود روزگار می‌گذرانند.

کتاب «نمایشنامه‌های سقراط، خانه ابری و سفر طولانی» در 1000 نسخه و باقیمت 10500 تومان توسط انتشارات آوند دانش روانه بازار کتاب شد.




نظرات کاربران