در حال بارگذاری ...

برنده اسکار و سیاستمدار بریتانیایی با لیر شاه به دنیای بازیگری بازمی گردد

گلندا جکسون برنده دو جایزه اسکار بازیگری که در ابتدای دهه نود از دنیای هنرخداحافظی کرده بود حالا و درسن ۸۰ سالگی به دنیای نمایش باز گشته است. او در این نمایش نقش لیر شاه را بازی می کند.

به گزارش ایران تئاتربه نقل از مهر، گلندا جکسون برنده دو جایزه اسکار بازیگری که در ابتدای دهه نود از دنیای هنرخداحافظی کرده بود حالا و درسن 80 سالگی به دنیای نمایش باز گشته است. او در این نمایش نقش لیر شاه را بازی می کند.

جکسون که سال هاست در انگلستان او را به عنوان سیاستمدار می شناسند از سال ۱۹۹۲ به عنوان یکی از نمایندگان حزب کارگر بریتانیا به مجلس عوام راه یافت. با به قدرت رسیدن حزب کارگر در سال ۱۹۹۷ او معاون وزیر ترابری بریتانیا شد و در مجلس عوام به عنوان یکی از چهره های پرسروصدای چپ‌گرا حضور داشت، جکسون در دوره نمایندگی اش از مخالفان حمله به عراق در این مجلس بود.

گلندا جکسون بازیگر زن برنده ۲ جایزه اسکار که در عرصه سیاست انگلستان نیز فعال بوده است، در سن ۸۰ سالگی در نقش «لیر شاه» به صحنه رفت.
او که به خاطر بازی در فیلم‌های زنان عاشق (۱۹۷۱) و A touch of class (۱۹۷۴) دو بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده‌است چندی پیش در مصاحبه‌ای از نبود نقش‌های تأثیرگذار برای زنان بازیگر در صحنه تئاتر انتقاد کرده بود.
جکسون حالا در سن ۸۰ سالگی و در دوران بازنشستگی خود، در یکی از مهمترین نقش‌های آثار ویلیام شکسپیر، نمایشنامه نویس شهیر انگلستان به صحنه می‌رود.
نمایش «لیرشاه» که به شیوه‌ای مدرن و با نگاهی متفاوت توسط دبورا وارنر کارگردانی شده، در کمپانی تئاتر «اولدویک» شهر لندن اجرا می‌شود.

 

 

 




نظرات کاربران