در حال بارگذاری ...
همراه با دبیک ، کمار، صادقی و بایگان

اصغر همت داور جشنواره تئاتر معلولین شد

اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر کشور و مدیرعامل خانه تئاتر به داوران بخش بزرگسال(صحنه ای و خیابانی) چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین پیوست.

به گزارش ایران تئاتر، هیئت داوران بخش مسابقه بزرگسال که شامل نمایش های صحنه‌ای و خیابانی است،  متشکل از لوکاس هندریک دبیک، پروفسور کمار، دکتر قطب الدین صادقی، افسانه بایگان و اصغر همت است.
این جشنواره از ۱۲ آذر در اصفهان، کار خود را آغاز خواهد کرد و در این هفت روز، میزبان41 نمایش خواهد بود که در سالن‌های هنرسرای خورشید، آوینی، استاد فرشچیان، هنر و دانشگاه اصفهان  روی صحنه می‌روند.

اصغر همت متولد 1331 در شیراز، دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او به خاطر علاقه زیاد به تئاتر، با تماشای نمایش‌های تخت حوضی و تعزیه در دوران کودکی، فعالیت در این زمینه را از دبیرستان آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی رشته تئاتر در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را در عرصه بازیگری به‌طور جدی با حضور در آثار مختلفی در تئاتر، تلویزیون و سینما ادامه داد.

این هنرمند در سال 1381 لوح افتخار درجه یک «بازیگری» را از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
همت علاوه بر سابقه تدریس تئاتر در آموزشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری، داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر و سینما، را در کارنامه دارد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با شعار «جشن دوستی‌ها با احترام به تفاوت‌ها» از ۱۲ تا ۱۷ آذرماه در شهر اصفهان به دبیری فاطمه فخری برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین کشور در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین کشور در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

با هدف استقلال افراد دارای معلولیت در داشتن فضای هنری مناسب‌سازی‌شده، نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین کشور با ظرفیت 120 نفر در اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد

وحید نفر، نویسنده و کارگردان نمایش «دور» با بیان اینکه تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد، گفت اینکه تماشاگر با رضایت و با یک فضای ذهنی متفاوت از زمانی که وارد سالن شده است، از سالن اجرا خارج شود، از فاکتورهای موفقیت یک نمایش به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران