در حال بارگذاری ...
...

مهران امام‌بخش کارگردان نمایش"خدا را هجی کن" درباره انتخاب این متن به سایت ایران تئاتر گفت:«قرار گرفتن سه انسان در یک فضای بسته و سخت شدن شرایط زندگی به مرور زمان برایم بسیار اهمیت داشت. انسان‌هایی که رفتارهایشان را نسبت به یکدیگر و حتی نسبت به خود بروز می‌دهند برایم جالب بودند. به همین دلیل از دکور و آکسسوآر ویژه پرهیز کردم تا این ارتباط انسانی بیشتر عیان شود.»

مهران امام‌بخش کارگردان نمایش"خدا را هجی کن" درباره انتخاب این متن به سایت ایران تئاتر گفت:«قرار گرفتن سه انسان در یک فضای بسته و سخت شدن شرایط زندگی به مرور زمان برایم بسیار اهمیت داشت. انسان‌هایی که رفتارهایشان را نسبت به یکدیگر و حتی نسبت به خود بروز می‌دهند برایم جالب بودند. به همین دلیل از دکور و آکسسوآر ویژه پرهیز کردم تا این ارتباط انسانی بیشتر عیان شود.»

در روند بازنویسی نمایشنامه"خدا را هجی کن"، بر روابط انسانی و تغییرات آن به دلیل تغییر شرایط و گذشت زمان تاکید داشته‌ایم.
مهران امام‌بخش کارگردان نمایش"خدا را هجی کن" درباره انتخاب این متن به سایت ایران تئاتر گفت:«قرار گرفتن سه انسان در یک فضای بسته و سخت شدن شرایط زندگی به مرور زمان برایم بسیار اهمیت داشت. انسان‌هایی که رفتارهایشان را نسبت به یکدیگر و حتی نسبت به خود بروز می‌دهند برایم جالب بودند. به همین دلیل از دکور و آکسسوآر ویژه پرهیز کردم تا این ارتباط انسانی بیشتر عیان شود.»
این بازیگر تئاتر درباره شیوه بازی در این نمایش گفت:«گرچه بازیگر روی صحنه زندگی می‌کند اما آن چه در صحنه اتفاق می‌افتد با زندگی عادی تفاوت‌هایی دارد. بازیگر در زندگی بیرون، آن چه برای دیگران جذاب نیست را جذب کرده و به صورتی جذاب به نمایش می‌گذارد. تعبیر ما از روزمرگی یک اتفاق کسل کننده و تکراری است ولی بازیگر باید آن را دوست داشته باشد. به همین دلیل شیوه ما به گونه‌ای طراحی شد که در ارتباط بازیگران با یکدیگر و کنش‌ها شکل گرفت. حتی در همین ارتباط به طراحی میزانسن رسیدیم.»
وی ادامه داد:«در همین تاکید بر ارتباط به وجه سومی دست پیدا کردیم و آن ضرورت‌های ابزاری و فضایی بود. برای مثال به اختلاف سطح نیاز داشتیم؛ به همین دلیل هم از تخت استفاده کردیم.‌ به سازه فلزی نیاز داشتیم که در شکل میله‌های زندان آن را یافتیم و چون این بسترها برای بازیگران فراهم شد، ارتباط‌شان نیز بهتر شکل گرفت.»
وی تصریح کرد:«وقتی سه نفر در یک فضای بسته فقط حرف می‌زنند این حرف زدن باید به گونه‌ای باشد که تماشاگر را جذب کند.»
امام‌بخش ضمن ابراز رضایت از اجرای نمایش گفت:«پیش از این نمایشنامه"زندگی ضرب در سه" را برای اجرا در تالار نو پیشنهاد داده بودم ولی در این برهه بازیگران مد نظر من درگیر کارهای دیگر شدند. به این دلیل متن را تغییر دادم. گرچه"خدا را هجی کن" برای اجرا در تالار نو مناسب نیست ولی از آن جا که نیاز به یک بازنویسی از متن داشتیم سعی کردیم طراحی کار را به شکلی انجام دهیم که فراخور سالن باشد و در مدت زمان مناسبی نیز اجرا شود. متن اصلی حدود سه ساعت است ولی اجرای ما حدود یک ساعت تنظیم شده است.»
"خدا را هجی کن" نوشته میلیس سارتوریوس و با ترجمه حسین اقدامی، بازنویسی حمید ابراهیمی و طراحی صحنه و مشاور کارگردانی آرش دادگر شکل گرفته است. در این نمایش افشین هاشمی، یعقوب صباحی، تبسم هاشمی حائری، کامبیز امینی و بهروز کاظمی ایفای نقش می‌کنند.
دیگر همکاران این گروه پیام امیر عبدالهیان به عنوان دستیار کارگردان، حمید ابراهیمی به عنوان طراح لباس، سبحان لاله به عنوان مدیر صحنه، سحر وکیلی به عنوان منشی صحنه، بهروز کاظمی دستیار صحنه، مهدی پاکدل طراح پوستر و بروشور و مهرداد ابوالقاسمی به عنوان مدیر برنامه‌ریزی و روابط عمومی هستند.