در حال بارگذاری ...
با معرفی کامل برنامه‌ها

جدول همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها منتشر شد

اتابک نادری، مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرد: «آذر ماه امسال در همایش آثار برگزیده جشنوار‌‌ه‌های تئاتر استان‌ها، میزبان کارگردانان و روسای انجمن‌های نمایش استان‌ها در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر هستیم.»

به گزارش ایران تئاتر، نادری با اعلام این خبر عنوان کرد: «هدف اصلی این همایش، انتخاب آثار برگزیده برای جشنواره بین المللی فجر و فجر استانی است.» او در ادامه افزود: «از تاریخ ۱۳ تا ۲۴ آذر ماه کارگردانان آثاری که در جشنواره‌های استانی برگزیده شده‌اند به همراه فیلم آثارشان در سالن مشاهیر حضور پیدا خواهند کرد و بعد از اکران آثار، هیئت بازبینی به داوری نمایش‌ها می‌پردازند تا در صورت کیفیت لازم برای جشنواره بین المللی فجر و فجر استانی انتخاب شوند.» نادری در بخش دیگری از صجبت‌هایش تاکید کرد: «علاوه بر کارگردان‌ها، روسای انجمن‌های نمایش هر استان نیز در این همایش حضور پیدا می‌کنند تا بتوانیم با وجود آوردن فضای تعاملی نتایج مطلوبی را از این برنامه بگیریم.» مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی با بیان اینکه این همایش بخش‌های جنبی ویژه‌ای خواهد داشت افزود: «ما در نظر داریم تا با قرار دادن غرفه‌هایی درلابی انتظار سالن اصلی تئاتر شهر، فضایی به وجود آوریم تا روسای انجمن نمایش هر استان به معرفی فعالیت‌ها و پتانسیل تئاتر استان خود بپردازند. هدف ما از برگزاری این همایش حمایت و پشتیبانی از تئاتر استان است و از این رو سعی داریم تا فرصت‌هایی به وجود آوریم که در فضایی تعاملی، تئاتر استان‌ها بتوانند خود را معرفی کنند.»

اتابک نادری همچنین برنامه‌های دیگری مثل بازدید از اماکن‌های تخصصی تئاتر و تماشای تئاتر‌های در حال اجرا را از دیگر برنامه‌های همایش پیش رو دانست.
گفتنی است که همایش آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان‌ها از 13 الی 24 آذر ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

اتابک نادری:

سازمان میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند
اتابک نادری:

سازمان میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند

اتابک نادری، مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و مسئول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» از تخریب ساختمان مجاور و نادیده‌گرفتن طرح توسعه این بنای ملی ابراز تاسف کرد و خواستار رسیدگی سازمان میراث فرهنگی به این موضوع شد.

|

پیش‌بینی استقبال 10 برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

پیش‌بینی استقبال 10 برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

|

دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند
دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند

اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از تاریخ اعلام آثار نهایی این جشنواره از روز شنبه نوزدهم اسفند خبر داد و گفت با این اعلام درنهایت ۱۲ تا ۱۵ اثر برای اجرای عمومی معرفی خواهد شد.

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

نظرات کاربران