پری صابری ـ نویسنده و کارگردان تئاتر ـ با اعلام این مطلب در گفتوگو با روابط عمومی یازدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، گفت: باید تلاش کرد که تئاتر عروسکی از جذابیت نمایشی بیشتری برخوردار شود. البته این امر به دلیل ظرافت و اهمیت این نوع نمایش، کار ساده و زود حاصلی نیست.
پری صابری ـ نویسنده و کارگردان تئاتر ـ با اعلام این مطلب در گفتوگو با روابط عمومی یازدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، گفت: باید تلاش کرد که تئاتر عروسکی از جذابیت نمایشی بیشتری برخوردار شود. البته این امر به دلیل ظرافت و اهمیت این نوع نمایش، کار ساده و زود حاصلی نیست.
تئاتر عروسکی برخلاف تصور عموم، شاخه مهم و مشکلی از تئاتر است که باید اهمیت بیشتری برای آن قائل شد.
پری صابری ـ نویسنده و کارگردان تئاتر ـ با اعلام این مطلب در گفتوگو با روابط عمومی یازدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، گفت: باید تلاش کرد که تئاتر عروسکی از جذابیت نمایشی بیشتری برخوردار شود. البته این امر به دلیل ظرافت و اهمیت این نوع نمایش، کار ساده و زود حاصلی نیست.
و ی با اشاره به اینکه در حال حاضر تئاتر عروسکی در کشورهایی چون چکاسلوواکی، چین و خاور دور از جایگاه مناسبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما نیز با بوجود آوردن گروههای حرفهای و در اختیار قراردادن امکانات مناسب برای آنها میتوانیم آثار ارزندهای را تولید کرده و ارائه دهیم. به اعتقاد من در صورت به وجود آمدن شرایط مناسب برای تئاتر عروسکی حتی میتوان امکان ارایه این گونه نمایش را در محلههای شهر برای علاقمندان آن بوجود آورد.
صابری همچنین درخصوص جذب هنرمندان حرفهای تئاتر عروسکی به تلویزیون و سینما اظهار کرد: مهمترین دلیل این اتفاق، درگیری هنرمندان با مسایل اقتصادی است. باید توجه داشت که تلویزیون سازمانی است که جمعیت 70 میلیونی کشور را پوشش میدهد؛ بنابراین طبیعی است که بودجه مناسبی را برای این کار در نظر بگیرد که البته میتواند وسوسهبرانگیز نیز باشد؛ چرا که هنرمندان تئاتر عروسکی باید امرار معاش کنند و این در حالی است که بودجه تئاتر قدری نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز نمیتواند برای اداره زندگی هنرمندان کافی باشد.
روابط عمومی جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک