در حال بارگذاری ...
...

کیاسا ناظران، مترجم و بازیگر تئاتر، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، ضمن بیان این مطلب گفت:«با پایان کار ترجمه کتاب"بازیگری" اثر میخائیل چخوف، آن را به نشر قطره تحویل دادم. میخائیل چخوف یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین شاگردان استانیسلاوسکی بوده که اختلاف نظرهایی با او درباره روش بازیگری داشت و بعد از جدا شدنش از گروه استانیسلاوسکی، سال‌ها روی روش خود به پژوهش و تمرین پرداخت و سرانجام سیستمی ارائه کرد که ایرادهای سیستم استانیسلاوسکی را نداشته

کیاسا ناظران، مترجم و بازیگر تئاتر، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، ضمن بیان این مطلب گفت:«با پایان کار ترجمه کتاب"بازیگری" اثر میخائیل چخوف، آن را به نشر قطره تحویل دادم. میخائیل چخوف یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین شاگردان استانیسلاوسکی بوده که اختلاف نظرهایی با او درباره روش بازیگری داشت و بعد از جدا شدنش از گروه استانیسلاوسکی، سال‌ها روی روش خود به پژوهش و تمرین پرداخت و سرانجام سیستمی ارائه کرد که ایرادهای سیستم استانیسلاوسکی را نداشته باشد.»

کیاسا ناظران ترجمه کتاب دو جلدی"بازیگری" نوشته میخائیل چخوف را با همکاری نشر قطره چاپ می‌کند.
کیاسا ناظران، مترجم و بازیگر تئاتر، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، ضمن بیان این مطلب گفت:«با پایان کار ترجمه کتاب"بازیگری" اثر میخائیل چخوف، آن را به نشر قطره تحویل دادم. میخائیل چخوف یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین شاگردان استانیسلاوسکی بوده که اختلاف نظرهایی با او درباره روش بازیگری داشت و بعد از جدا شدنش از گروه استانیسلاوسکی، سال‌ها روی روش خود به پژوهش و تمرین پرداخت و سرانجام سیستمی ارائه کرد که ایرادهای سیستم استانیسلاوسکی را نداشته باشد.»
وی مهم‌ترین اختلاف نظر میخائیل چخوف و استانیسلاوسکی را بر تکنیک حافظه احساسی، استوار دانست و افزود:«چخوف، معتقد است که استفاده مکرر از حافظه احساسی، باعث آسیب روانی بازیگر می‌شود و در این خصوص پیشنهاد می‌دهد که باید از تخیل بازیگر به صورت جایگزین استفاده کرد. تمام تکنیک‌های آموزشی او بر دو اصل"بدن" و"تخیل" استوار است. علاوه بر آن به شدت تحت تاثیر "متد رودولف اشتاینرِ" آلمانی نیز هست.»
او که نمایشنامه"رکوئیم برای یک راهبه" نوشته آلبر کامو و مجمومه داستان"پایان" نوشته ساموئل بکت را ترجمه و به وسیله نشر اندیشه سازان چاپ کرده درباره دیگر کارهایی که ترجمه کرده گفت:«پیش از این، نمایشنامه"آخر بازی" نوشته ساموئل بکت و"توپاز" نوشته مارسل پانیول را ترجمه کرده‌ام که اگر ناشری برای آن پیدا کنم چاپ خواهند شد. در حال حاضر نیز روی کتابی از پاتریک پزن با عنوان"کتاب تمرین" کار می‌کنم.»
وی درباره این کتاب افزود:«پاتریک پزن استاد بازیگری فرانسه است و در این کتاب حدود 600 تمرین برای آموزش بازیگری به هنرجویان تئاتر ارائه کرده است. چون کتاب"بازیگری" را به تازگی برای چاپ تحویل داده‌ام، فکر می‌کنم که روی"کتاب تمرین" تا سال آینده کار خواهم کرد.»
این بازیگر تئاتر درباره حضور صحنه‌ای خود نیز گفت:«به احتمال زیاد از یک تا دو هفته دیگر در کارگاه تجربه نمایش و در یک گروه تجربی حضور خواهم داشت ولی چون هنوز قطعی نشده درباره آن توضیح بیشتر نمی‌دهم.»