در حال بارگذاری ...
...

اکبر رادی درباره رضا سیدحسینی سخنرانی می‌کند

محمدحسین ناصربخت، مدیر روابط عمومی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، ضمن بیان این خبر به سایت ایران تئاتر گفت:«در مراسم سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران که چهارشنبه ۸ شهریور ماه برگزار می‌شود، استاد رضا سیدحسینی مورد تجلیل قرار گرفته و استاد اکبر رادی که سال‌ها با وی مراوده داشته است درباره این استاد، مترجمِ و مولف کتاب معروف مکتب‌های ادبی سخنرانی خواهد کرد.»

اکبر رادی در مراسم سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می‌کند.
محمدحسین ناصربخت، مدیر روابط عمومی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، ضمن بیان این خبر به سایت ایران تئاتر گفت:«در مراسم سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران که چهارشنبه 8 شهریور ماه برگزار می‌شود، استاد رضا سیدحسینی مورد تجلیل قرار گرفته و استاد اکبر رادی که سال‌ها با وی مراوده داشته است درباره این استاد، مترجمِ و مولف کتاب معروف مکتب‌های ادبی سخنرانی خواهد کرد.»
ناصربخت درباره علت تجلیل کانون ملی منتقدان از سیدحسینی گفت:«وی به عنوان مترجم متون پایه در نقد ادبی و نمایشی و به عنوان فردی که سال‌ها اصول نقد را در فرهنگسرای نیاوران تدریس می‌کرده و تالیفات و ترجمه‌های بسیار در این حوزه دارد مورد تجلیل قرار می‌گیرد.»
وی درباره دیگر برنامه‌های این جشن گفت:«در این روز منتخبان تئاتر در سال 84 به وسیله کانون در بخش‌های طراحی صحنه، موسیقی، بازیگری زن و مرد، کارگردانی، نمایشنامه‌‌نویسی و... معرفی می‌شوند. علاوه بر این، منتقدان برتر سال گذشته نیز معرفی می‌شوند که یک منتقد از اعضای کانون و یک منتقد، غیر عضو خواهند بود. در پایان این مراسم، نمایش"زمین مقدس" روی صحنه می‌رود و علاوه بر آن در لابه‌لای مراسم، قطعات موسیقی اجرا می‌شود.»
دکتر ناصربخت سپس به برنامه‌های کانون در ایام برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی اشاره کرد و افزود:«جلسات نقد و بررسی نمایش‌های ایرانی با حضور دو تن از اعضای کانون و یکی از کارشناسان تئاتر عروسکی که از سوی کانون نمایشگران عروسکی معرفی می‌شوند، برگزار خواهد شد.»
وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به این که این حرکت موجب ارتقای نمایش‌های عروسکی ایران شود، خاطر نشان کرد:«هدف ما این است که سطح نقد تئاتر ارتقاء پیدا کرده و ارتباط کانون با دست‌اندرکاران تئاتر بیشتر شود و رابطه فعال‌تری در عرصه نقد مکتوب و حضوری به وجود آید که البته این حرکت، در دیگر سو، وابسته به هنرمندان تئاتر است.»