در حال بارگذاری ...
...

به گزارش سایت ایران تئاتر، این مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اعلام این مطلب و در گفت‌وگو با روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، گفت: در تئاتر عروسکی افراد تحصیل کرده کم نیستند. دانشکده‌ها نیز در این زمینه فعالیت خوبی دارند اما نکته‌ای که مرا آزار می‌دهد این است که فارغ‌التحصیلان این هنر به اندازه کافی از امکانات مالی، اداری و تشکیلاتی برخوردار نیستند و این در حالی است که هنرمند برای توسعه فعالیت‌هایش به ارتباط

به گزارش سایت ایران تئاتر، این مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اعلام این مطلب و در گفت‌وگو با روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، گفت: در تئاتر عروسکی افراد تحصیل کرده کم نیستند. دانشکده‌ها نیز در این زمینه فعالیت خوبی دارند اما نکته‌ای که مرا آزار می‌دهد این است که فارغ‌التحصیلان این هنر به اندازه کافی از امکانات مالی، اداری و تشکیلاتی برخوردار نیستند و این در حالی است که هنرمند برای توسعه فعالیت‌هایش به ارتباط با مردم و دلگرمی از سوی آنان نیازمند است.

"قطب‌الدین صادقی" گفت: در تهران باید حداقل 10 تماشاخانه عروسکی در 10 نقطه شهر وجود داشته باشد تا هنرمندان تئاتر عروسکی بتوانند با فراغ بال بیشتری فعالیت کنند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اعلام این مطلب و در گفت‌وگو با روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، گفت: در تئاتر عروسکی افراد تحصیل کرده کم نیستند. دانشکده‌ها نیز در این زمینه فعالیت خوبی دارند اما نکته‌ای که مرا آزار می‌دهد این است که فارغ‌التحصیلان این هنر به اندازه کافی از امکانات مالی، اداری و تشکیلاتی برخوردار نیستند و این در حالی است که هنرمند برای توسعه فعالیت‌هایش به ارتباط با مردم و دلگرمی از سوی آنان نیازمند است.
صادقی سپس به نبود امنیت شغلی در جامعه هنرمندان تئاتر عروسکی اشاره کرده و افزود: با به هم‌ریختگی معیارها و نبود امنیت شغلی، بهترین هنرمندان تئاتر هم ترجیح می‌دهند به سینما و تلویزیون بوند؛ چراکه در این صورت علاوه بر درآمد بیشتر، از شهرت هم برخوردار خواهندشد.
صادقی در ادمه به خیمه‌شب‌بازی به عنوان یکی از گونه‌های نمایشی ملی کشورمان اشاره کرد و تصریح کرد: این گونه نمایشی، دست‌آورد نسل‌های پیشین است که طی قرون گذشته حاصل شده بنابراین به هر قیمتی باید آن را حفظ کرده و شایستگی خود را نشان دهیم. به همین دلیل هرگونه تلاش و فعالیتی در این راستا قابل احترام است؛ مخصوصاً اینکه این تلاش از سوی نسل جوان جستجوگر و باهوشی باشد که می‌توانند به قدرت هنرهای سنتی کشورمان بیفزایند.