در حال بارگذاری ...
...

خوب است که حتی گروه‌های خارجی نیز بدانند که با چه هدفی چه نمایشی را برای جشنواره تئاتر عروسکی کار می‌کنند. باید به این قاعده برسیم که همه شرکت کنندگان، کاری با کیفیت ارائه دهند و با صرف وقت بیشتر از توان یکدیگر استفاده کنند. همچنین به تدریج در برنامه‌ریزی تئاتر عروسکی به جایی برسیم که از دو سال قبل بدانیم که با چه طیف از عروسک‌ها و با چه پیامی کار خواهیم کرد.

خوب است که حتی گروه‌های خارجی نیز بدانند که با چه هدفی چه نمایشی را برای جشنواره تئاتر عروسکی کار می‌کنند. باید به این قاعده برسیم که همه شرکت کنندگان، کاری با کیفیت ارائه دهند و با صرف وقت بیشتر از توان یکدیگر استفاده کنند. همچنین به تدریج در برنامه‌ریزی تئاتر عروسکی به جایی برسیم که از دو سال قبل بدانیم که با چه طیف از عروسک‌ها و با چه پیامی کار خواهیم کرد.

با شتابی که خاص هر جشنواره است، دست به دست هم دادیم تا امور به خوبی انجام شود و این در کنار هم بودن، بزرگ‌ترین حسن جشنواره امسال است.
"عادل بزدوده" طراح، کارگردان و مدرس در گفت‌وگو با روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک گفت:«امیدوارم پس از پایان این جشنواره، برای دور بعد برنامه‌ریزی کنیم تا فرصت بیشتری برای انجام کارهای بهتر داشته باشیم. علاوه بر این امیدوارم کارهایی در جشنواره اجرا شوند که نمایش‌های منتخب آن سال باشند.»
وی با ابراز امیدواری نسبت به ارائه یک تعریف جامع و عملی برای برگزاری جشنواره تصریح کرد:«خوب است که حتی گروه‌های خارجی نیز بدانند که با چه هدفی چه نمایشی را برای جشنواره تئاتر عروسکی کار می‌کنند. باید به این قاعده برسیم که همه شرکت کنندگان، کاری با کیفیت ارائه دهند و با صرف وقت بیشتر از توان یکدیگر استفاده کنند. همچنین به تدریج در برنامه‌ریزی تئاتر عروسکی به جایی برسیم که از دو سال قبل بدانیم که با چه طیف از عروسک‌ها و با چه پیامی کار خواهیم کرد.»
این کارگردان تئاتر که نمایش"گلی گلی جون" را برای جشنواره آماده کرده در خصوص وضعیت آمادگی گروهش گفت:«آماده یک جهش برای به نمایش گذاشتن توانایی‌هایمان روی صحنه تالار چهارسو هستیم. همه کارهای آماده سازی اجرای ما در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شده است؛ حتی دکور را خودم ساختم تا دغدغه‌ زمان نداشته باشم.»
بزدوده در خصوص تکنیک این نمایش توضیح داد:«از تکنیک عروسک‌های رومیزی(تیبل تاپ) استفاده کرده‌ام. این تکنیک در اروپای شرقی و به خصوص چک و اسلواکی بسیار استفاده می‌شود؛ یک تکنیک شناخته شده است که دست تمام عوامل را برای کارهای عجیب و غریب، باز می‌گذارد.»



روابط عمومی جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک