در حال بارگذاری ...
...

سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان تئاتر دفاع مقدس با تقسیم بندی تولیدات این ژانر به سایت ایران تئاتر گفت:«تولیدات تئاتر دفاع مقدس عموماً به دو دسته جشنواره‌ا‌ی و علاقه شخصی تقسیم می‌شوند. آن دسته از کارها که برای جشنواره و به قصد حضور در یک رقابت و نشان دادن کار تولید می‌شوند، چه به جایزه برسند و چه نرسند، از محفل جشنواره برای عرضه کار دفاع مقدس استفاده می‌کنند؛ اما گروه دوم از هنرمندان که به خاطر علاقه شخصی و به قصد نشان دادن وقایع و ارزش‌های دفا

سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان تئاتر دفاع مقدس با تقسیم بندی تولیدات این ژانر به سایت ایران تئاتر گفت:«تولیدات تئاتر دفاع مقدس عموماً به دو دسته جشنواره‌ا‌ی و علاقه شخصی تقسیم می‌شوند. آن دسته از کارها که برای جشنواره و به قصد حضور در یک رقابت و نشان دادن کار تولید می‌شوند، چه به جایزه برسند و چه نرسند، از محفل جشنواره برای عرضه کار دفاع مقدس استفاده می‌کنند؛ اما گروه دوم از هنرمندان که به خاطر علاقه شخصی و به قصد نشان دادن وقایع و ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کنند(که بسیار اندک نیز هستند) و اتفاقاً هیچ چشم‌داشتی به مقام و جایزه ندارند، کارهای موفق"و به واقعیت نزدیک‌تری" تولید می‌کنند.»

جشنواره‌های تئاتر دفاع مقدس اگر با هدف اجرای کارها در طول سال شکل بگیرند، حرکتی ماندگار برای هنر دفاع مقدس خواهند بود.
سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان تئاتر دفاع مقدس با تقسیم بندی تولیدات این ژانر به سایت ایران تئاتر گفت:«تولیدات تئاتر دفاع مقدس عموماً به دو دسته جشنواره‌ا‌ی و علاقه شخصی تقسیم می‌شوند. آن دسته از کارها که برای جشنواره و به قصد حضور در یک رقابت و نشان دادن کار تولید می‌شوند، چه به جایزه برسند و چه نرسند، از محفل جشنواره برای عرضه کار دفاع مقدس استفاده می‌کنند؛ اما گروه دوم از هنرمندان که به خاطر علاقه شخصی و به قصد نشان دادن وقایع و ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کنند(که بسیار اندک نیز هستند) و اتفاقاً هیچ چشم‌داشتی به مقام و جایزه ندارند، کارهای موفق"و به واقعیت نزدیک‌تری" تولید می‌کنند.»
وی با اشاره به محدود شدن فعالیت در عرصه تئاتر دفاع مقدس گفت:«جشنواره‌ها با در نظر داشتن این موضوع که اثر تولید شده می‌تواند به اجرای طول سال تبدیل شود و نوبت و شرایط اجرای عمومی دریافت کند، می‌توانند حرکتی مثبت برای ماندگاری هنر دفاع مقدس ایجاد کنند.»
این بازیگر تئاتر، مشکل اساسی تئاتر دفاع مقدس را"متن" دانست و افزود:«در بین کارهایی که در ژانر دفاع مقدس انجام داده‌ام، نمایش"عزیز مایی" به خاطر متن و شخصیت‌پردازی از ویژگی خاصی برخوردار است؛ در صورتی که اکنون به ندرت متنی می‌یابیم که آن چه اتفاق افتاده یا حتی قطره‌ای از آن را به واقع نشان دهد و حق مطلب را ادا کند. به هر حال باید باور کنیم که تئاتر دفاع مقدس به خاطر این کمبود، دچار نقصان و کوتاهی است.»
وی افزود:«افرادی که متولی تئاتر دفاع مقدس هستند، مانند انجمن تئاتر و بنیاد حفظ آثار و دیگران باید برای متولیان نمایشی، فکر اساسی کنند. آنان باید هم به تولید متون کوچک و کم هزینه توجه کنند و هم به آثاری که بتواند ابهت فراوان داشته باشد، اهمیت دهند. این یک واقعیت است که متاسفانه در همه زمینه‌های هنر دفاع مقدس کوتاهی می‌شود؛ بنابراین یا باید آن را فراموش کنیم و یا باید برایش هزینه کنیم.»
این هنرمند عرصه دفاع مقدس که در حال حاضر مشغول بازی در فیلم"اخراجی‌ها" نوشته و کارگردانی مسعود ده‌نمکی و با تهیه کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز است، این اثر دفاع مقدسی را نو، بدیع و باب تازه‌ای در عرصه فیلم دفاع مقدس ارزیابی کرد.