به گزارش سایت ایران تئاتر، "سیمین امیریان" نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه گفت:«وقتی یک هنرمند باسابقه تئاتر کودک و نوجوان که بیش از 20 سال از عمر خود را صرف این هنر و آموزش آن کرده امکان یک اجرا در سال نیز به دست نمیآورد، چگونه امکان دارد که بتوان از تئاتر کودک و نوجوان آن هم به شکل حرفهای صحبت کرد؟ من به عنوان یک کارگردان که از زمان تولید نمایش "افسانه کلاغ" به طور مداوم در این حوزه فعالیت کردهام باید محل ثابتی برای اجر
به گزارش سایت ایران تئاتر، "سیمین امیریان" نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه گفت:«وقتی یک هنرمند باسابقه تئاتر کودک و نوجوان که بیش از ۲۰ سال از عمر خود را صرف این هنر و آموزش آن کرده امکان یک اجرا در سال نیز به دست نمیآورد، چگونه امکان دارد که بتوان از تئاتر کودک و نوجوان آن هم به شکل حرفهای صحبت کرد؟ من به عنوان یک کارگردان که از زمان تولید نمایش "افسانه کلاغ" به طور مداوم در این حوزه فعالیت کردهام باید محل ثابتی برای اجرا داشته باشم؛ چون این هنر شغل من است. اما با تأسف میبینم که همه، حتی افرادی که هیچ تجربهای در کارگردانی یک کار عروسکی و کودک نداشتهاند، به راحتی امکان کارگردانی مییابند.
هنرمندان باسابقه تئاتر کودک و نوجوان برای ادامه فعالیت هنریشان، باید امکان اجرای مستمر داشته باشند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، "سیمین امیریان" نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه گفت:«وقتی یک هنرمند باسابقه تئاتر کودک و نوجوان که بیش از 20 سال از عمر خود را صرف این هنر و آموزش آن کرده امکان یک اجرا در سال نیز به دست نمیآورد، چگونه امکان دارد که بتوان از تئاتر کودک و نوجوان آن هم به شکل حرفهای صحبت کرد؟ من به عنوان یک کارگردان که از زمان تولید نمایش "افسانه کلاغ" به طور مداوم در این حوزه فعالیت کردهام باید محل ثابتی برای اجرا داشته باشم؛ چون این هنر شغل من است. اما با تأسف میبینم که همه، حتی افرادی که هیچ تجربهای در کارگردانی یک کار عروسکی و کودک نداشتهاند، به راحتی امکان کارگردانی مییابند.
وی با تأکید بر اینکه هنرمندان جوان نیز اجازه دارند کار کنند و این حق آنان است، گفت: مسئولان و افرادی که سرپرستی تئاتر کودک و نوجوان را به عهده دارند باید توجه داشته باشند که هنرمند حرفهای باید به طور مرتب کار کند و حتی اگر شرایط برایش بهتر نمیشود، بدتر هم نشود.»
وی با تأکید بر لزوم برنامهریزی یکپارچه برای گروههای حرفهای تئاتر کودک و نوجوان و تالارهای نمایشی این حوزه گفت:«متأسفانه گاه دیده میشود که یک تغییر مدیریت و یا یک پاسخ نامعقول و نسنجیده باعث قطع پروژه فعالیت یک هنرمند میشود و او با اینکه تماشاگر و حرفه خودش را به خوبی میشناسد، باید از ابتدا آغاز کند. این در حالی است که اگر برنامهریزیها درست انجام شود، هنرمندان آکادمیک مجال کار بیشتری مییابند و تمام کسانی که کار کودک و نوجوان انجام میدهند از صنف مربوط به خود، مجوز کسب خواهندکرد.»
وی در پایان تأکید کرد:«صنف تئاتر کودک و نوجوان باید به فعالان این حوزه مجوز فعالیت بدهد. این امری طبیعی است که همچون صنوف دیگر باید روی فعالیت افراد، نظارت صورت گیرد.»